2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az autógyártók stratégiáját tekintve a kínai piac az elsőszámú célponttá vált. Az ázsiai ország a szakemberek szerint döntő lehet az autóipar számára, hiszen napjaink legdinamikusabb fejlődő piacáról van szó.

Ugrásra kész luxusmárkák

A világ harmadik legnagyobb autógyártójának számító Toyota a Lexus értékesítési hálózatának felállítását 2004 végéig hat üzlet megnyitásával kezdi meg Pekingben, Shanghajban és más nagyvárosokban. Az üzletek száma a jövő év közepére már 14-re nő majd. A Toyota eladási előrejelzést nem adott; a Lexusnak a Kínában már megállapodott luxusmárkákkal kell megküzdenie - így az Audival, a BMW-vel, a Buickkal. A Lexus az Egyesült Államokban a legkeresettebb luxusautó: 2003-ban eladásai 11 százalékkal 260 ezerre növekedtek. 2003-ban a Toyotának öt százalékos részesedése volt az eladásait tekintve kétmillióra duplázódó kínai piacban. Idén már több mint 150 ezer autó eladását tervezik, 2010-re el akarják érni a 300 ezer és 400 ezer közti értéket - számolt be az MTI. A kínai piac nem csak a Toyota számára vonzó, hiszen a világ egyik leghíresebb luxusmárkája a Ferrari június elején nyitotta meg autószalonját. A cég reményei szerint az idén 200 Maserati és Ferrari találhat gazdára Kínában.

A kockázatok visszatartó erőt jelentenek

A folyamatosan napvilágot látó újabb üzemek létesítése ellenére sokan továbbra sincsenek komoly kapacitással jelen az országban. Ennek okaként a szakemberek azt tartják, hogy bár Kína hatalmas lehetőségeket rejt magában, mégis igen nagy és nem elhanyagolhatók az ottani veszélyek. Elemzők szerint a kínai autópiacon növekszik a kockázat és a verseny, bizonytalanok a jogi viszonyok és az értékesítési árak zuhanásától is tartani lehet.

Ezt tükrözik a legfrissebb adatok is: májusban 19 százalékkal csökkentek az autóeladások áprilishoz képest, tükrözve a kínai kormány gazdasági növekedést fékező és az olcsó autóvásárlási hiteleket szigorító lépéseinek hatásait. Ez volt a második egymást követő hónap, amikor a világ leggyorsabban bővülő autópiacán csökkent az autóeladás. Májusban 177 500 autók adtak el az autószalonokban, áprilisban még 220 100-at. Az autóeladások már áprilisban is csökkentek, 2,72 százalékkal márciushoz képest.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
Kínába tartanak a legnagyobb autógyártók
Új autógyárat épít Kínában a Volkswagen
Kínában is hódítana a Lexus

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!