A társaság nemrégi nyitotta meg második drive-thru egységét Kínában, ezzel is bővítve potenciális ügyfélkörét. Az autósok számára kitalált ötlet 1975-ben született az Egyesült Államokban.
Kína volt a McDonalds legjobban fejlődő külföldi terepe a tavalyi lassulásig, mely végül a globális eladásait is érintette. A vállalat kínai termékeiben a csirke egyre nagyobb szerepet kap, sokkal inkább mint a visszaszoruló egyéb szendvicsek, írja a Reuters.
A vállalat azért is összpontosít az autós kuncsaftokra, mert Kínában évről évre növekszik az autósok száma. Első drive-thru éttermét Hong Kong mellett alakította ki a cég, melynek eladásai jóval meghaladják az országos átlagot, részben ez inspirálta a következő egységek megnyitását. A másodikat a tervek szerint Guangzhou város mellett adja át, melyet számos további fog követni az év végéig.
A McDonalds közel 30 ezer éttermet üzemeltet a világ 119 országában. Kínában 1990-ben vetette meg a lábát, három évvel a KFC pekingi megjelenése után. A KFC 1400 éttermet működtet jelenleg, ez a duplája riválisa egységeinek. A Burger King tavaly jelentette be kicsit kései belépőjét a piacra.
Kapcsolódó anyagok:
Nem volt király a Burger King marhás reklámja
Retro: régi reklámok tartják életben a multikat
Hazai McDonalds-olajból készül az osztrák biodízel