2004-ben az eBay sikeresebb és erősebb, mint valaha, és ha a hazai piaci információk igaznak bizonyulnak, és a cég a következő negyedévben valóban betör a magyar internetes piacra, a magyarországi szereplők - többek közt a jelenleg a szegmensben domináns Vatera - számára csak a kooperáció marad lehetőségként, ha meg akarják őrizni jelenlétüket a hazai online piacon.
Az utóbbi hónapokban a világ vezető online árverési cégétől nem érkezett a kelet-európai megjelenéssel kapcsolatos információ, és az sem utal a közeli indulásra, hogy a magyar ebay.hu domain iránt nem érdeklődött egyelőre az eBay International: az azt birtokló céget utoljára év elején kereste meg egy másik vállalat hasonló céllal.
[ajanlo=77][igazitas=left/]Az általunk megkérdezett hazai szereplők többsége azonban számol a multinacionális versenytárs megjelenésével, és együttműködne az óriáscéggel. Az eBay-t a cégek mellett a felhasználók is szívesen fogadnák a magyar piacon, mivel lehetővé tenné a PayPal igénybe vételét, azaz Magyarországról is lehetne e-mailen keresztül készpénzt átutalni. A cég az utóbbi egy-két évben még biztonságosabbá tette ezt az online fizetési formát, és a nemzetközi eBay-oldalak magyar látogatóinak egyelőre sok nehézséget okoz, hogy megoldják a fizetést más módon, például BidPay-n keresztül.
A szegmens számára az óriáscég megjelenésének pozitív hozadéka lenne, hogy sokrétű szolgáltatásaival, hatékony marketingmódszereivel szélesebb körben népszerűsítené az egyelőre kevés felhasználót megmozgató webaukciókat.
Szabó Ágnes
(Menedzsment Fórum)
Az eBay árnyékában a hazai online aukciós piac
A hazai online aukciós piac négy-öt céget tart el. Az internetes penetráció jelenleg is tapasztalható növekedésével, a felhasználók számának emelkedésével párhuzamosan ez a szegmens bővülhet. A Menedzsment Fórum több forrásból úgy értesült, hogy a legnagyobb nemzetközi árverési portál, az eBay is fantáziát lát a magyar felhasználókat megcélzó verziója elindításában.