A cég nem fizet osztalékot; a vezérigazgató szerint "nem kérdés", hogy létszámcsökkentés lesz, és az üzleti stratégiát is módosítják: az olcsóbb, tömeges utaztatásra helyezik a hangsúlyt a korábbi üdvöske, a "prémium kategória" helyett, amely 13 százalékkal visszaesett.
A bevételt tekintve harmadik számú európai légitársaságnál az 1987-es privatizáció óta a legnagyobb veszteség keletkezett: 375 millió font adózás után, az egy évvel korábbi 712 milliós nyereség helyett. Az üzemi veszteség 220 millió fontra esett az előző évi rekordról, 875 millió fontról. A bevétel 2,9 százalékkal nőtt, 8,99 milliárd fontra, miközben az üzemanyagköltség 45 százalékkal 2,97 milliárd fontra emelkedett. Eközben a társaság adóssága is majdnem megkétszereződött tavaly, 2,4 milliárd fontra.
A rossz pénzügyi helyzet egyelőre nem hátráltatja a megbeszéléseket az Ibéria spanyol légitársaság megvételéről. A BA vezérigazgatója szerint a két társaság néhány hónapon belül összeolvadhat, habár még vitás, kinek mekkora legyen a részesedése a létrejövő közös holdingtársaságban.
Korábban arról volt szó, hogy a BA 65-70 százalékot kap, de a vállalati nyugdíjkasszában keletkezett hiány, valamint piaci tőkeértékének csökkenése miatt a BA-nak valószínűleg be kell érnie 55 százalékkal a részvénycserét is tartalmazó ügyletben.
MTI/Menedzsment Fórum