3p

Az UPS Europe Business Monitor tizenharmadik alkalommal mérte fel az európai vállalatvezetők jövőre vonatkozó üzleti várakozásait, a 2004-es évre vonatkozó stratégiájukat, valamint az EU bővítéséről alkotott véleményüket. Az UPS a felsővezetőknek személyes kérdéseket is feltett, melyekből többek közt kiderül, mire költenek, és hol étkeznek az európai üzleti döntéshozók.

Milyen téren fogták vissza személyes kiadásaikat?

A 2003 végén lezajló felmérés során megkérdezett cégvezetők döntő többsége a kedvezőtlen gazdasági klíma ellenére sem takarékoskodott privát költségei terén. Az európai vezetők 64 százaléka ugyanúgy élt, mint a fellendülés időszakában. Ugyanúgy költekezett a belgák 76, a spanyolok 71, a hollandok 70, a britek 69 százaléka. A németeknek csak 48 százaléka nem csökkentette költségeit. A franciákra jellemző még a takarékosság, csak 56 százalékuk privát életvitelét nem érintette a válság.

A német cégvezetők 31 százaléka kevesebbet vacsorázott étteremben, de a többi európai országban is ezen spóroltak a legnagyobb arányban. A második leggyakoribb területe a költség-csökkentésnek a nem szükségszerű kiadások területe volt, mint például az ingatlanvásárlás, ruházkodás, stb. A britek és a németek közt sokan spóroltak a taxiköltségen, de a többi országban az utazásra kiadott összeg ennél nagyobb mértékben, bár igen szerényen csökkent. A holland vállalatvezetőknek például csak 5 százaléka fogta takarékosabbra nyaralása költségvetését.

Többet vagy kevesebbet dolgoznak, mint korábban?

A vizsgált hét ország mindegyikében többen vannak, akik egyre több időt fordítanak a vezetők munkájukra, mint akik magánéletükre koncentrálnak, vagy akik nem változtattak életmódjukon.
A teljes európai mintában 45 százalék dolgozik intenzívebben, 23 százalék fordult családi élete felé, és 32 százalék nem változtatott attitűdjén a korábbiakhoz képest. A legkevésbé magánélet-centrikusak a német cégvezetők, itt csak 12 százalék törődik többet a munkahelyen kívüli életével. A legnagyobb arányban, 35 százalékban a hollandok közt elégelték meg a túlzott munkát, szemben 27 százalékukkal, akik fokozták a munkatempót. A hollandok mellett a francia topmenedzserek közt vannak a legtöbben a privát élet felé fordulók: 24 százalékuk önmagára, 39 százalékuk a feladataira fordít több időt.

Mi akart lenni gyerekkorában?

Az európai cégvezetők legnagyobb részben, 13 százalékban élsportolók akartak lenni nyolc éves korukban, pilótának és űrhajósnak indult 12 százalékuk, orvosnak 9 százalékuk, feltalálónak vagy igazgatónak 7 százalékuk, énekes vagy színész 7 százalékuk. A megkérdezettek 5 százaléka tanárnak, tűzoltónak vagy sofőrnek készült.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!