A Wal-Mart, a világ vezető áruházlánca az európai országok mindegyikében meg kíván jelenni, ennek érdekében zöldmezős beruházások és akvizíciók várhatók a közeljövőben. A vállalat eddig a kontinentális piacon igen kevés áruházzal bírt.
A Wal-Mart első embere, Lee Scott a Financial Timesnak elmondta, hogy az európai piacon csak az Egyesült Királyságban rendelkeznek számottevő pozíciókkal, a jövőben azonban változni fog a helyzet. A lánc öt éve vásárolta fel a brit Asda szupermarketeket üzemeltető vállalatot. Emellett egy kisebb német kereskedelmi vállalatot kebeleztek be az elmúlt évtizedben.
A vezető ugyan konkrét lépésekről nem számolt be, de mint elmondta, elképzelhetetlen, hogy előbb-utóbb ne legyenek ott minden európai piacon. Ennek érdekében, ha kedvező felvásárlási lehetőség adódik, egy percig sem fognak habozni.
Ami az amerikaiak hazai terveit illeti, a Wal-Mart már 2003 május 23-án bejegyezte magyarországi leányvállalatát, a Global Sourcing Hungary Szolgáltató Kft.-t. Az óriáscég egyes szakértők szerint regionális terjeszkedésben gondolkodik, ennél fogva olyan térségbeli lánc akvizíciója esetén nyitna magyar boltokat, amelyek a régió több országában is működtet üzlethálózatot.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Áruházlánc a világ legnagyobb vállalata
Magyarországra tart a Wal-Mart és a Lidl
Az európai piacra tör a világ legnagyobb üzletlánca
A Wal-Mart, a világ vezető áruházlánca az európai országok mindegyikében meg kíván jelenni, ennek érdekében zöldmezős beruházások és akvizíciók várhatók a közeljövőben. A vállalat eddig a kontinentális piacon igen kevés áruházzal rendelkezett.