2p

A Tiffany, amely a világ egyik legismertebb ékszerkereskedő üzlete a gyémántok után az igazgyöngyök piaca felé kíván nyitni.

A vállalat, - amelynek nevét Truman Capote novellája és az abból készült film tette általánosan ismertté, - a következő öt évben 20, a gyöngyökre specializálódott üzletet kívánnak nyitni. Az új láncot egy 2002-ben felvásárolt kis svájci luxuscikk kereskedőre, az Iridesse-re építenék. Már az idén négy ilyen üzlet lesz világszerte.

A prognózisok szerint a Tiffany az eddigi tevékenységéhez hasonlóan az olcsó, de nagyobb piacot jelentő ékszerekre fog koncentrálni. A 100 és 40 ezer dollár közötti árfekvésű gyöngyök piacán az alsó árkategóriában a kis nyereség, jelentős forgalom elvet követve szeretne minél nagyobb részesedést elérni.

Ez a stratégia az elmúlt időszakban sikeres volt, hiszen a Tiffany bevételei a legalább egy éve nyitva tartó boltjaiban 20 százalékkal emelkedett az Egyesült Államokban, igaz a másik jelentős piacon, Japánban 10 százalékkal csökkent az idei esztendő első negyedében. Várakozásaik szerint a második negyedéves nyereségráta az új logisztikai központ kialakításával kapcsolatos költségek miatt csökken; a társaság az év egészére minimális javulásra számít. A Tiffany első negyedéves adózott eredménye 40.3 millió dollár lett, a bevétele 15 százalékkal 456,96 milliárd dollárra nőtt.

(Menedzsment Fórum)

Kapcsolódó anyagok
A luxusipar már nem panaszkodik
Luxus (rém)álomkivitelben

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!