A vállalat, - amelynek nevét Truman Capote novellája és az abból készült film tette általánosan ismertté, - a következő öt évben 20, a gyöngyökre specializálódott üzletet kívánnak nyitni. Az új láncot egy 2002-ben felvásárolt kis svájci luxuscikk kereskedőre, az Iridesse-re építenék. Már az idén négy ilyen üzlet lesz világszerte.
A prognózisok szerint a Tiffany az eddigi tevékenységéhez hasonlóan az olcsó, de nagyobb piacot jelentő ékszerekre fog koncentrálni. A 100 és 40 ezer dollár közötti árfekvésű gyöngyök piacán az alsó árkategóriában a kis nyereség, jelentős forgalom elvet követve szeretne minél nagyobb részesedést elérni.
Ez a stratégia az elmúlt időszakban sikeres volt, hiszen a Tiffany bevételei a legalább egy éve nyitva tartó boltjaiban 20 százalékkal emelkedett az Egyesült Államokban, igaz a másik jelentős piacon, Japánban 10 százalékkal csökkent az idei esztendő első negyedében. Várakozásaik szerint a második negyedéves nyereségráta az új logisztikai központ kialakításával kapcsolatos költségek miatt csökken; a társaság az év egészére minimális javulásra számít. A Tiffany első negyedéves adózott eredménye 40.3 millió dollár lett, a bevétele 15 százalékkal 456,96 milliárd dollárra nőtt.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
A luxusipar már nem panaszkodik
Luxus (rém)álomkivitelben
Az igazgyöngyök felé fordul a világ egyik leghíresebb ékszerháza
A Tiffany, amely a világ egyik legismertebb ékszerkereskedő üzlete a gyémántok után az igazgyöngyök piaca felé kíván nyitni.