3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság felmérést végzett a március 14-15. között kialakult hófúvások logisztikai hatásairól. Az adatszolgáltatók összesen 151 érintett tehergépjárműről és közel 60 millió forintos kárról számoltak be.

A Magyar Logisztikai, Beszerzési és Készletezési Társaság felmérést végzett a március 14-15. között kialakult hófúvások logisztikai hatásairól. Összesen tizenöt érintett fuvarozó, szállítmányozó cégtől érkezett válasz a károkat, okokat és a tanulságokat boncolgató rövid kérdőívre. Az eredmények alapján elmondható, hogy bár kommunikációs eszközökkel tökéletesen fel voltak szerelve a sofőrök, a legnagyobb gond az információhiány volt, amiért többen a hatóságokat is bírálták.

Kiderült, hogy a válaszadók több mint felének – jellemzően a kisebb cégeknek – nincs vészhelyzeti protokollja, azaz nincsenek általános irányelvek és tervek a váratlan események kezelésére. A károk tekintetében a befagyott fékekről, árokba fordult, behavazott tehergépjárművekről és kötbérterhekről számoltak be a legtöbben, áll az MLBKT beszámolójában.

Az információáramlásra panaszkodtak

A válaszadók szerint váratlan katasztrófahelyzetek bármikor bekövetkezhetnek, ezekben a szituációkban fontos a higgadtság és a gyors, pontos információáramlás. Volt, aki kiemelte, hogy a kamionos hírlánc volt a leghatékonyabb információforrás. Szabó Gyula, az ISD PORTOLAN Kft. igazgatója szerint a központi diszpécser szolgálatoknak is jobban fel kell készülniük, támogatniuk kell a bajba jutott kamionokat. Az üzleti partnerek közötti információáramlás is akadozott, az üzletkötőknek, kereskedőknek is sokkal gyorsabb információáramlásra lett volna szükségük.

Türelmetlenség és szolidaritás

Kovács Marcell, a Masped logisztikai vezetője kiemelte: a közlekedési szabályokat mindenkinek be kell tartania, fontos felhívni a figyelmet a mentősáv biztosítására.

A megbízói oldalról erős volt a nyomás, többen szigorúan ragaszkodtak a szállítási határidők mindenáron való tartásához. Volt, akit belátásra lehetett bírni, de sokan éltek a kötbérezéssel.

A hófúvás ugyanakkor megmutatta a cégek emberi oldalát is. Beszámoltak olyan történetekről, ahol kamionosok osztották meg a hálófülkéjüket az úton ragadt civilekkel, amikor a személyautóból már elfogyott az üzemanyag. Egy fuvarozó arról adott hírt, hogy a versenytárs cég ügyvezetője vontatta ki a Belednél hóban ragadt teherautót, majd a sofőrt elvitte a vasútállomásra, hogy hazajuthasson, ingyen, jó szándékból.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!