2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy adott termék vásárlói vagy egy adott szolgáltatás igénybevevői az Interneten, szóval az online fogyasztók személyes adatai, preferenciái és vásárlási szokásai rendkívül értékesek lehetnek az internetes vállalatok számára. Az ebből származó megfelelő mennyiségű és minőségű adathalmaz piacfelmérések, marketingkampányok során hasznosítható.

Aki tehát nem riad vissza a regisztráció tortúrájától, az attól fogva felhasználói neve és jelszava megadásával használhatja az oldalt. Másik oldalról pedig a regisztráció lehetővé teszi a felhasználó viselkedésének nyomon követését az oldalon belül, ami további értékes információkhoz juttatja a vállalatot, mely a jövőben célzott marketingkampányok kiindulópontja lehet.

2. Információbróker (Information Broker)

Az információbróker a regisztráció során szerzett, valamint a felhasználók részletes böngészési vagy vásárlási szokásainak követéséből származó információkat azok beleegyezésével más vállalatoknak értékesíti. Ennek fejében a felhasználó különböző szolgáltatásokat vehet igénybe: a NetZero például ingyenes Internet-hozzáférést, az eMachines pedig ingyenes hardvert nyújt cserébe. Ez a konstrukció minden bizonnyal sikeresebb, mint a reklámozási modell alkalmazása.

3. Ajánló rendszer (Recommender System)

Az információközvetítő modell a másik irányban is működhet, mely a felhasználók érdekeit szolgálja: az ajánló rendszerben működő oldalak különböző online módon (is) értékesítő cégekről szolgáltatnak információt. Olyan oldalak tartoznak ide, amelyek lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy megosszák egymással tapasztalataikat az adott termékről, szolgáltatásról egyes értékesítők, eladók kapcsán (Epinions). A ClickTheButton annyiban fejlesztette tovább ezt a koncepciót, hogy az ajánló rendszert a böngészőprogramba integrálta. Ezáltal a fogyasztó vásárlási szokásai, sőt minden egyes "lépése" követhetővé vált, ami az ajánlatok fokozottabb testreszabásának lehetőségét teremtette meg, illetve tovább növelte a fogyasztóról gyűjtött információ értékét. Az ajánló rendszer nem kis részben a társulási modellre (ld. később) épít.

A cikk első része
A cikk második része
A cikk negyedik része

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!