A közterületi reklámpiacon a legjobb helyek mind elkeltek már márciusra. A pártok közül a terepet a Fidesz uralta, a legnagyobb ellenzéki erő ugyanis másfélszer annyi plakátot helyezett el az utcákon, mint az összes többi párt együttesen, miközben a köztéri piac 78 százalékos, kimagaslóan magas kihasználtságot mutatott.
Az OM-Audit Kft. adataiból kiderül, hogy április elején már 15 500 politikai reklám került ki köztérre, amely a teljes piac 31 százalékát tette ki. Ilyenre korábban Magyarországon még nem volt példa - mondta el a Világgazdaságnak Véssey Péter, a társaság ügyvezető igazgatója.
Komoly fellendülést jelentettek a politikai hirdetések az internetes piacon is. A magyar online hirdetési index adatai szerint az első negyedévben minden korábbinál nagyobb ütemben, 70 százalékkal emelkedett az indexet alkotó nyolc nagy online cég árbevétele 2005 hasonló időszakához képest. Így közel egymilliárdos reklámbevételt könyveltek el. Indoklásuk szerint a rendkívüli növekedésben komoly szerepet játszottak a politikai kampányok. Novák Péter, a Kirowski digitális marketing- és médiaüzletág-igazgatója úgy látja, a legintenzívebben az SZDSZ és az MSZP kampányolt, arra azonban már nem vállalkozott, hogy megbecsülje összköltésüket - áll a Világgazdaság beszámolójában.