Az Online Publishers Association (OPA) szerint hiba, ha az offline lapok nem elég elkötelezettek az internet iránt. A felmérés szerint ugyanis jelentős előnnyel indulnak a világhálón böngésző emberek megszerzésért. Az olvasók ugyanis a papíron megjelenő és már megkedvelt lapokat a weben is szívesen olvassák.
A fenti megállapításokat számszerűsítették is a szakemberek. Az olvasók 72 százaléka keresi a korábban megismert média brandet a neten is, 71 százalékuk mindezt azért, mert megbízik a választott újságban.
Mára a médiaoldalak megtekintése az USA-ban az élet mindennapos részévé vált, állítja az OPA tanulmánya. Az emberek 44 százaléka naponta megtekinti valamely országos újság site-ját, a 23 százalékuk pedig a helyi lapok oldalait is végig böngészi. Emellett a portálok legfrissebb híreit az amerikaiak 64 százaléka nézi meg naponta, a nemzetközi hírekre pedig 52 százalékuk szán időt.
Kapcsolódó anyagok
A nyomtatott sajtó is jól járt
Nagyhalak a sajtópiacon: meddig tart a koncentráció
Az interneten is márkahűek az olvasók
Egy most publikált amerikai tanulmány szerint a nyomtatott és az online kiadványok egymást erősíthetik. A már ismert offline kiadványokat a weben is keresik az olvasók.