A Google Alert-el monitorozhat bármit
Sokan azért használják, hogy a saját nevükkel vagy az érdeklődési körükkel kapcsolatos újdonságokat napi rendszerességgel megkaphassák. Én cégneveket, termék és szolgáltatás neveket illetve iparág fogalmakat monitoroztam, és ezekre vártam a napi újdonság listát. Kellemesen csalódtam, ahogy szerintem Ön is fog, ha kipróbálja a szolgáltatást.
Minden olyan írásos tartalom az egész itthoni interneten, mely a megadott kulcsszavakat és más paramétereket tartalmazza nem lesz az Ön számára ismeretlen többé, sőt az újdonságokat napi rendszerességgel megkapja a saját e-mail címére vagy RSS formában, feltüntetett kulcsszavakkal.
Hogyan működik ez a gyakorlatban?
A szolgáltatás a Google jól ismert keresőjére épül, ami azt jelenti, hogy az általunk keresett fogalmakat a Google saját adatbázisából fogja napi gyakorisággal elemezni és számunkra kiküldeni. A Google Alert szolgáltatásba beregisztrálás után, amikor megadtunk az e-mail elérésünket illetve a jelszavakat, elkezdhetünk azt használni. Magyarul, be kell írni azokat a szavakat, amelyekre riportot szeretnénk kapni, mint pl. cégnév, versenytárs cégneve, terméknév vagy iparág.
A beállítások során megtalálunk komplex keresési lehetőségeket is, ahol keresést elsősorban a magyar nyelvet és a Magyarországi website-okat érdemes beállítani, hisz a külföldön megjelent írások nem minden céget érdekelnek. (Megjegyzés: lesz vállalat, akinek a külföldi sajtó is fontos, mint pl. a hazai Graphisoft).
A többi paraméter megadása után már csak az első napot ki kell várni, az első eredményekkel. A monitorozás szinte minden, az interneten megtalálható fontos dokumentum formátumban lehetséges (HTML, PDF, DOC, PPT, RTF, PS és XLS). Az eredménylista pontosan olyan lesz, mint a Google keresőnek a találati oldalai.
A Google Alert-et olyan médiaóriások dicsérik mint a USA Today, BBC, Wired Magazine, International Herald Tribune, The Guardian, The Miami Herald és még sokan mások.
Damjanovich Nebojsa
Kapcsolódó anyagok
A vállalati blogok értelme
E-mail kampányok megtérülés számítása
Az internetes közvélemény megismerése
Naponta több száz hír/cikk jelenik meg az interneten, a Median legfrissebb adatai pedig azt mutatják, hogy munkanapi átlagban, a top 5 magyar website hálózatában 1 500 000 egyéni látogató 25 000 000 oldalt tölt le. Akárhogy is ítéljük meg a kb. 20 százalékos internet penetrációt, az előbbi adatokat nem lehet figyelmen kívül hagyni.