3p

Naponta több száz hír/cikk jelenik meg az interneten, a Median legfrissebb adatai pedig azt mutatják, hogy munkanapi átlagban, a top 5 magyar website hálózatában 1 500 000 egyéni látogató 25 000 000 oldalt tölt le. Akárhogy is ítéljük meg a kb. 20 százalékos internet penetrációt, az előbbi adatokat nem lehet figyelmen kívül hagyni.

A Google Alert-el monitorozhat bármit

Sokan azért használják, hogy a saját nevükkel vagy az érdeklődési körükkel kapcsolatos újdonságokat napi rendszerességgel megkaphassák. Én cégneveket, termék és szolgáltatás neveket illetve iparág fogalmakat monitoroztam, és ezekre vártam a napi újdonság listát. Kellemesen csalódtam, ahogy szerintem Ön is fog, ha kipróbálja a szolgáltatást.

Minden olyan írásos tartalom az egész itthoni interneten, mely a megadott kulcsszavakat és más paramétereket tartalmazza nem lesz az Ön számára ismeretlen többé, sőt az újdonságokat napi rendszerességgel megkapja a saját e-mail címére vagy RSS formában, feltüntetett kulcsszavakkal.

Hogyan működik ez a gyakorlatban?

A szolgáltatás a Google jól ismert keresőjére épül, ami azt jelenti, hogy az általunk keresett fogalmakat a Google saját adatbázisából fogja napi gyakorisággal elemezni és számunkra kiküldeni. A Google Alert szolgáltatásba beregisztrálás után, amikor megadtunk az e-mail elérésünket illetve a jelszavakat, elkezdhetünk azt használni. Magyarul, be kell írni azokat a szavakat, amelyekre riportot szeretnénk kapni, mint pl. cégnév, versenytárs cégneve, terméknév vagy iparág.

A beállítások során megtalálunk komplex keresési lehetőségeket is, ahol keresést elsősorban a magyar nyelvet és a Magyarországi website-okat érdemes beállítani, hisz a külföldön megjelent írások nem minden céget érdekelnek. (Megjegyzés: lesz vállalat, akinek a külföldi sajtó is fontos, mint pl. a hazai Graphisoft).

A többi paraméter megadása után már csak az első napot ki kell várni, az első eredményekkel. A monitorozás szinte minden, az interneten megtalálható fontos dokumentum formátumban lehetséges (HTML, PDF, DOC, PPT, RTF, PS és XLS). Az eredménylista pontosan olyan lesz, mint a Google keresőnek a találati oldalai.

A Google Alert-et olyan médiaóriások dicsérik mint a USA Today, BBC, Wired Magazine, International Herald Tribune, The Guardian, The Miami Herald és még sokan mások.

Damjanovich Nebojsa

Kapcsolódó anyagok
A vállalati blogok értelme
E-mail kampányok megtérülés számítása

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!