3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az intranet fontos láncszem a vállalatok belső kommunikációjában. A legnagyobb kihívás olyan felhasználóbarát, házon belüli honlap kialakítása, amelyet érdemes akár naponta látogatni, derült ki az IIR által szervezett Tudatos és hatékony belső kommunikáció című konferencián, amelyen az mfor.hu is részt vett.

A negatívumokat is kommunikálni kell

Hirdetésből finanszírozni az intranetet

"A felhasználó fejével kell gondolkodni az információ elhelyezésekor, hogy minél egyszerűbb legyen egy adat megtalálása. Ösztönözni kell azokat, akik információ birtokába jutnak, hogy szánjanak időt ezek megosztására" - vélekedett előadásában Garamszegi Éva, a Magyar Telekom Nyrt. Mobil Szolgáltatások Üzletágának senior belső pr-menedzsere.

"Tisztában kell lennünk azzal, hogy az intranet-fejlesztés soha nem zárható le, mivel alapvető feladat a legfrissebb információk megjelenítése. Az érkező visszajelzések alapján technológiai újításokra, a legújabb megoldások átvételére is oda kell figyelni" - tette hozzá a menedzser. A konferencia egyik felszólalója szerint annak érdekében, hogy az új fejlesztések bevezetéséről anyagi okokra hivatkozva ne kelljen lemondani, érdemes barterszerződést kötni egy külső céggel, azaz belső promóció fejében fejlesztési hozzájárulást kérni. Az intranet rég túllépett azon, hogy egyszerű alkalmazásként kezeljük, felügyelete és irányítása - Garamszegi Éva szerint - nem az IT-szektor, hanem a HR és a kommunikáció kezében van jó helyen.

Nincsenek már illúziók

"Hatékonyság szempontjából nincsenek már illúzióink, nem lehet mindenkit mindenről egy csatornán keresztül tájékoztatni. A belső kommunikáció továbbra is a vezetőkön, személyes találkozókon keresztül is történik, az intranettel leginkább egy bővebb tudástárat és tájékoztatást nyújthatunk, általában az aktívan érdeklődőknek" - vélekedett Ruppert Péter, a British American Tobacco Hungary illetékes menedzsere.

A megfelelő intranetes tájékoztatás szerinte jobb munkavégzéshez vezet. Jó, ha ezen a felületen fellelhetők a stratégiával, szabályozási környezettel, a gyár esetleges átalakításával, egy új márka bevezetésével vagy egy másik brand évfordulójával kapcsolatos információk. A belső kommunikációs rendszer eszközeit (tájékoztató, e-mail, üzleti meeting, hétindító megbeszélés, személyes értékelés) kombinálva, az adott helyzettől függően érdemes használni.

A negatívumokat is kommunikálni kell

A konferencián felmerült a kérdés: érdemes-e a dolgozókat elbocsátásokról illetve az ügyfelek adott esetben történő elvándorlásáról informálni. Ezzel kapcsolatban a szakemberek azon a véleményen voltak, hogy csak abban az esetben, ha a felhasználó arról is értesül, milyen okból távozott a partner, illetve a dolgozók munkájukkal tehetnek-e valamit annak érdekében, hogy a lehető legritkábban forduljon elő ilyesmi. Elhangzott, hogy szerencsésebb célzottan csak az érintettek körével megosztani ezt az információt.

Más vélemény szerint viszont a negatív eseményeket is nyíltan kommunikálni kell, mert ha a cég nem beszél a problémákról, "lábra kapnak a folyosói találgatások", és azok cáfolása nehezebb, hiteltelenebb. Akad olyan cég, amely minden negatív hír után azonnali lehetőséget biztosít a kérdés fórumon történő átbeszélésére. "A magyar emberben történelmi okok miatt nem alakult ki a visszajelzés kultúrája, de az anonimitás sok esetben a vállalat egészére nézve fontos problémák felvetésére nyit lehetőséget" - fogalmazott Ruppert Péter.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!