2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Közzétették a GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös felmérésén alapuló, Nemzeti Médiaanalízis kutatási eredményeit. Az újságolvasást tekintve a szakemberek szerint egyre kevesebb lapot vesz a kezébe a magyar.

Egy magyar felnőtt 2002 második félévében átlagosan 3,4 lapszámot olvasott, ami elmarad a 2001 azonos időszakában mért 3,7, illetve a 2000-ben tapasztalt 3,8-as adatoktól.

A GfK Piackutató Intézet és a Szonda Ipsos közös kutatásain alapuló, Nemzeti Médiaanalízis szerint az iskolai végzettségtől és jövedelemtől is függ az újságolvasási szokás. A lakosság legmagasabb jövedelemmel rendelkező egytizedébe tartozók átlagosan hat újságot olvasnak, és a lapok köre is szélesebb, mint az alacsonyabb fizetésűek esetében.

A jól keresők által böngészett lapok között éppúgy megtalálhatók a napi-, a gazdasági- és a lakberendezési lapok, mint a manapság divatos férfi és női életmódmagazinok.

Ezzel szemben a lakosság legalacsonyabb jövedelmű egytizedénél ez a mutató már nem éri el az egylapos átlagot. A közlemény szerint e számnak az értékelése különösen szomorú képet mutat annak függvényében, hogy aki egy televíziós újságot, vagy az egyre terjedő ingyenes lapok valamelyikét a kezébe veszi, máris újságolvasónak vallhatja magát.

Az újságok fogyasztásában figyelemre méltó különbségek tapasztalhatók iskolai végzettség és a lakóhely típusa szerint is. A legutóbbi, 2002 második félévi adatok szerint diplomások majdnem hat különböző lapot forgatnak rendszeresen, míg az általános iskolát vagy kevesebbet végzettekre csak 1,6 cím jut.

A településtípusokat vizsgálva a budapestiek átlagosan öt újságot olvasnak rendszeresen, míg a kis falvakban élőkre csak 2,9 lap jut. Nemek tekintetében kicsi a különbség, a nők átlagosan 3,5 lapot olvasnak, a férfiak pedig 3,3-at.

Az adatokat a 15 éves és idősebb felnőtt lakosságot reprezentáló 15.000 fős mintán, személyes megkérdezéssel tárták fel. A vizsgálat során összesen több mint 160 nyomtatott sajtótermék olvasottságát vizsgálták.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!