Egyre hatékonyabbak és sikeresebbek a korábban csak alsóbb szintű munkalehetőségek meghirdetésére alkalmasnak mondott online állásportálok. Gyakorlatilag a világháló segítségével lehet a legtöbb potenciálisan alkalmas jelölthöz eljutni, a legnagyobb merítést elérni. Egy friss felmérés szerint, melyet a Recruitment Confidence Index (RCI) készített, lényegesen jobbak a tapasztalatok a vezetői pozíciók online meghirdetése terén, mint korábban. A csúcspozíciókat céges weboldalukon meghirdető vállalatok egy évvel ezelőtt 54 százalékos arányban tartották sikeresnek a keresést, míg most ez az arány 72 százalék.
Az internetes álláspiac pozícióját erősíti, hogy a szakértők szerint a gazdaság élénkülésével párhuzamosan egyre inkább keresni fogják a cégek az új, minőségi szakembereket, és egyre nagyobb körhöz kell majd a hirdetést eljuttatni, hogy megtalálják azokat, akik megfelelnek az egyre speciálisabb követelményeknek.
(Menedzsment Fórum)
Az ismeretség még mindig a legfontosabb karriertényező
Aránylag alacsony arányban helyezkednek el a munkavállalók úgy, hogy iskoláik elvégzésével jelentkeznek egy meghirdetett állásra, és ezzel már be is kerülnek a végzettségükkel harmonizáló pozícióba.