2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyre nagyobb szerepet játszik a bevásárlásokban az okostelefon, akár a vásárlás lebonyolításáról, akár az árak összehasonlításáról legyen szó - derül ki a Nielsen piackutató vállalatnak a barcelonai Mobile World Congress szakmai seregszemlén bemutatott tanulmányából.

Az Egyesült Államokban az okostelefon tulajdonosoknak közel egyharmada vásárol már be rendszeresen készülékével, és 78 százalékuk használja üzletekben az árak összehasonlítására. Egyre inkább terjed az a gyakorlat, hogy a kiskereskedelmi üzletekben a vásárlók az árucikkek árának összehasonlítására használják okostelefonjukat, majd a cikket aztán ténylegesen a legalacsonyabb árat kínáló online üzletben vásárolják meg.

Az informatikai vállalatok felfigyeltek a trendre és alkalmazásokat kezdtek fejleszteni a kiskereskedelmi üzletek számára a vásárlók visszaszerzéséhez. Az eBay például felajánlotta üzleti partnereinek, hogy értesíti őket arról, ha egy vásárló beszkenneli valamely termékük vonalkódját és olcsóbb ajánlat után néz az interneten. Az értesítésnek köszönhetően "még az üzletben azonnal megfelelően vonzó ajánlatot lehet tenni a vásárlónak" - mutatott rá Steve Yankovich, az eBay innovációs igazgatója.

A kedvezményes kuponok forgalmazására szakosodott amerikai Groupon mobil üzletági vezetője, David Katz kiemelte: az okostelefonok helymeghatározási szolgáltatása kiváló lehetőségeket nyújt például éttermeknek és kiskereskedelmi üzleteknek egy teljesen új vevőkör megszerzéséhez. Az ilyen ajánlatokat akár még az érintett okostelefon ügyfél egyéni fogyasztási szokásaihoz is hozzá lehet igazítani.

Az amerikai AT&T távközlési szolgáltató vállalat már felkészült arra, hogy automatikusan kedvezményes kuponokat küldjön okostelefon ügyfeleinek, amint azok belépnek valamely üzletbe. Steve Yankovich elmondta: az eBay túl kíván lépni az internetes értékesítésen és a fizetések bonyolításán, és végső soron le kívánja bontani a különböző értékesítési csatornák között húzódó falat. "Mindenhol ott akarunk lenni, ahol valaki valamit el akar adni vagy meg akar venni, legyen szó akár az internetről, akár tényleges üzlethelységről, és mindezen túl el is akarjuk juttatni a cikket oda, ahová a vásárló akarja" - mondta. "Ez lehet akár a saját lakása, vagy az az étterem is, ahol éppen tartózkodik" - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!