3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egy nemrégiben készült tanulmány szerint az okostelefonok piaca két pólusúvá válik a jövőben, és teljes átrendeződés következhet be. Így a drágább készülékek piaci részesedése közel a harmadára esik, helyüket pedig átveszik az olcsóbb telefonok.

Az Informa Telecoms&Media legutóbbi tanulmánya szerint az okostelefonok piaca kétpólusúvá válik: egyik oldalt a 250 dollárnál drágább, a másikat pedig a 150 dollárnál alacsonyabb készülékek fogják jelenteni. A drágább készülékek 2011-es 85 százalékos piaci részesedése 2017-re 33 százalékra süllyed majd, amivel szemben az alacsony árfekvésű telefonok hatalmas piaci részesedésre tesznek szert. Vagyis 2017-re minden második telefon az olcsóbb kategóriák közül kerül majd értékesítésre.

Az okostelefonok piaca drámai változáson megy keresztül, amelynek során  az "árak eróziója fenyeget" a kiélezett, intenzív verseny eredményeként. 2011-ben az okostelefonok átlagos ára 188 dollár volt az Egyesült Államokban, ami 2017-re 152 dollárra eshet le, mivel a feltörekvő piacokon megjelenő készülékek iránti kereslet kiegyensúlyozza a fejlett piacok "szuperokos" telefonjai iránti keresletét. A gyártók árrése várhatóan továbbra is a 20-25 százalékos tartományban fog mozogni. Ez azért történhet így, mert a szállítók fokozódó nyomást fognak kelteni az innovációs költségek felszívására, miközben lépést tartanak az árversenyben. Ahhoz pedig, hogy továbbra is nyereségesek maradjanak a gyártók, kénytelenek lesznek tovább csökkenteni a működési költségeiket, bár a tanulmány szerint lesznek olyanok, melyeknek küzdeniük kell a jövedelmezőségük fenntartásáért.

"Ahogy a piac fejlődik, az ellátási lánc egyre inkább két tábor között fog megoszlani: lesznek az újítók, akik továbbra is új funkciókat akarnak bevezetni a piacra, és lesznek a követők, akik ezt az innovációt a későbbi években a tömeggyártás részévé teszik" - mondta Malik Saadi, az Informa Telecoms&Media vezető elemzője.

Ezek a változások néhányakat arra fog késztetni, hogy újrapozicionálják magukat az új környezetben és sokkal hatékonyabb árstratégiát alakítsanak ki. Mindössze néhány gyártó lesz képes zökkenőmentesen működni ezen a piacon, a többség arra fog fókuszálni, hogy a költségeket csökkentse és maximalizálja a marzsokat.

A letelepedett gyártók többsége, például a Nokia, RIM, LG, HTC, Motorola és a Sony nehezen fog alkalmazkodni az okostelefonok új piacához. Ezek a szereplők döntéshelyzetbe kényszerülnek: harcolnak a felsőkategóriás piacon, mely a Samsung és az Apple uralma alatt áll, vagy pedig szembenéznek a kiélezett, kínai gyártmányok és készülékek keltette versennyel az alacsonyabb árfekvésű készülékek piaci szegmensében.

"Mindenesetre ezeknek a piaci szereplőknek össze kell hangolniuk az árképzési stratégiájukat a piaci kereslettel, ha túlélni akarnak" - tette hozzá Saadi.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!