A reklámügynökség szakembereinek prognózisa szerint az idén 5,7 százalékkal bővül átlagosan a világ hirdetési piaca. Valamivel az átlag felett növekedhet az Egyesült Államok reklámpiaca, miközben Európában szolid erősödésre lehet számítani. A legdinamikusabb növekedés az online marketing területén várható - vélik a Carat szakemberei, így az internetes hirdetések a teljes piac három százalékát érik el az év végére.
Az olimpiával kapcsolatos felfokozott reklámpiaci várakozások a Carat szerint nem érződtek. A szakemberek szerint a gazdasági növekedés hatásait kiszűrve, nem volt szignifikáns hatása a sporteseménynek a hirdetések világára. További adatok is alátámasztják a vállalat kijelentését, a cég által vizsgált 46 ország közül mindössze kilenc esetében mértek növekedést az olimpiai játékok idején.
A Carat a jövő évben is az ideihez hasonló mértékű növekedést vár. A 2004-es évben az egyes régiókat tekintve az USA 5,8 százalék, Ázsia 6,2, Európa pedig 4,4 bővülést produkálhat. Jövőre a tengerentúlon 4,8, az öreg kontinensen 4,4, míg Ázsiában 5,8 százalék lehet a reklámpiac erősödése.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Egyre optimistább előrejelzések az online reklámköltésről
1,5 milliárd dollárral dobja meg a reklámpiacot az olimpia
Újabb optimista reklámpiaci előrejelzések
Az olimpia nem hatott jelentősen a reklámpiacra
A Carat, a világ legnagyobb független médiavásárlója felfele módosította a világ reklámpiacára vonatkozó előrejelzését.