A webáruházak látogatóinak válaszaiból az derül ki, nem fog visszatérni az az időszak, mikor a brand elsődleges volt. A 21 online boltot látogató 66 ezer felhasználó megkérdezésével az derült ki, csak a vásárlók 1 százaléka keres konkrét márkát az interneten, 37 százalékuk a minőséget tekinti elsődlegesnek, 26 százalékuk pedig az árat. A kiadás nagysága a minőséghez mérten igen fontos a neten vásárlók számára: a megkérdezettek 68 százaléka nagyon fontosnak tartja, hogy jó árú és egyben igényeinek megfelelő terméket kapjon. E szemponthoz képest eltörpül, mennyire divatos cég állította elő az adott árucikket.
Számos márka neve kötődik az online kereskedelemben is a kifogástalan minőséghez, vagy az alacsony árhoz. A lojalitás azonban korántsem olyan fontos tényező a netes vásárlásnál, mint a hagyományos üzletekben, derül ki az amerikai intézet felméréséből. Amit valóban figyelembe vesznek a netezők, az az ár-érték arány, és a megkérdezettek 71 százaléka úgy látja, a webáruházakban ma fontosabb, hogy jó pénzért jó minőségű terméket kapjanak, mint öt évvel ezelőtt. Az amerikai online boltok látogatóinak több mint fele egyébként úgy véli, az interneten lehet a legkedvezőbb áron vásárolni.
(Menedzsment Fórum)
Az online boltokban nincs márkahűség
Nem tulajdonítanak túl nagy fontosságot a márkáknak az interneten vásárlók az Online Coop Survey felmérése szerint, melyet az eMarketer ad közre.