Ne felejtsük el azt sem, hogy a különböző eszközök és technikák további pénzügyi erőforrásokat igényelnek, amelyeknek valamely büdzséhez kell tartozniuk. A szoftvereket ugyan házon belül kell üzemeltetni, de arra is van lehetőség, hogy a szoftvereket külsős cég segítségével csak igénybe vegyük (béreljük).
Szilárd meggyőződésem, hogy az online kommunikációt nem lehet napi 1-2 órában "elintézni". A dedikált ember vagy a külsős megoldás szükségszerű. Sokszor annak az embernek kell a belső és külső programokat, valamint a szervezésüket is koordinálni. Ez könnyűnek látszik, de tapasztalatból mondom, hogy az nem elég.
Végezetül, ha a vállalat legfelső szintjén nincs erős elhatározás a szemléletváltásra, akkor ne várjunk komoly eredményeket. Ma az internetet sajnos leginkább arra használjuk, hogy a "többlet" pénzt egy-egy kampányban elköltsük.
Damjanovich Nebojsa
Online marketing tanácsadó
www.damjanovich.hu
Az online pr programok értékeléséről
A kommunikációs akciók sarokköve azok mérhetősége. Az alábbiakban az e-kommunikáció nemzetközi és hazai, a gyakorlatban is meghonosodott mérési módszereit mutatjuk be.