2p

A fuvarozás terén egyre nagyobb méretű eszközökkel számolnak a szakemberek, erre pedig fel kell készülniük a járműveket fogadó társaságoknak is.

Legyen szó hajóról, vagy repülőről, a növekvő méretek új kihívások elé állítják a tengeri- és légikikötőket. A hajózásban az eddigieknél jóval nagyobb konténerszállítók, míg a repülésben az új Airbus, az A380-as kényszeríti ki a fejlesztéseket.

A becslések szerint a nemzetközi kereskedelem volumenének 80 százaléka tengeren zajlik, a növekvő forgalmat pedig nagyobb szállítóeszközökkel oldják meg a vállalatok. Ezekre a "megahajókra" pedig egyelőre nincsenek felkészülve a kikötők. Ezek nemzetközi szervezetének, az IAPH-nak a főtitkára, Satoshi Inoue arra hívta fel a figyelmet, hogy még a legnagyobb társaságoknak is komoly fejlesztéseket kell eszközölniük, hogy az áruszállítás további növekedését le tudják bonyolítani.

Növekvő méretekkel számolnak a szakértők

Ha a logisztikában a kikötők meg kívánják őrizni vezető pozíciójukat, a kapacitásokat meg kell duplázniuk - mondta el egy szakmai konferencián a vezető. Mindez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a jelenlegi hatodik generációs teherhajókat, amelyek 6-7 ezer konténert tudnak szállítani, egy évtizeden belül követheti a 14-15 ezer konténer szállítására alkalmas típus. Ezek az óriások az előrejelzések szerint 400 méternél is hosszabbak lesznek, a szélességük pedig meghaladja az 50 métert.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!