Mindenesetre az orosz vagyonügynökség nemrég azt írta a közlekedési tárcának, hogy az állami részesedéseknek az Aeroflotban való összevonása sokkal jobb elképzelés, mint az AiRUnion holding létrehozása a szintén 51 százalékban állami KrasAir körül, ami az állami részesedés elmosódásával járna. A KrasAir, a Domodedovo Airlines, a Samara, az Omskavia és a Sibaviatrans fúziója ugyanis 42 százalékos állami hányadot eredményezne az AirUnionban.
Levityin azt mondta, hogy ha az Aeroflot kapná meg a konkurensek állami pakettjeit, akkor ismét monopolizálhatná a piacot, mint a szovjet időkben. Mindamellett a Kreml az utóbbi időben feltűnő hajlamot mutatott a stratégainak ítélt ágazatok ellenőrzés alá vonására. Elemzők az Aeroflotnak adják a legtöbb esélyt a töredezett orosz légi közlekedési piac egységesítéséért vívott, várhatóan elhúzódó csatákban. Az orosz állam 61 légitársaságban bír részesedéssel, és 57-et birtokol teljes egészében.