2p

Az orosz közlekedési tárca olyan tervet fontolgat, hogy az Aeroflotba vigyék be a konkurens légitársaságokban meglévő állami részesedéseket - erősítette meg a szakminiszter.

Igaz, Igor Levityin megjegyezte, hogy ez a terv, amely 51 százalékról 75-re duzzasztaná az állami hányadot a nemzeti légitársaságban, csak egy a lehetséges alternatívák közül. Az állami hányadok konszolidációja nemcsak az Aeroflot, hanem a szibériai KrasAir, vagy a szentpétervári Pulkovo - és a vele fuzionált Rossiya - kebelében is végbemehet - mondta a miniszter az Interfax szerint.

Mindenesetre az orosz vagyonügynökség nemrég azt írta a közlekedési tárcának, hogy az állami részesedéseknek az Aeroflotban való összevonása sokkal jobb elképzelés, mint az AiRUnion holding létrehozása a szintén 51 százalékban állami KrasAir körül, ami az állami részesedés elmosódásával járna. A KrasAir, a Domodedovo Airlines, a Samara, az Omskavia és a Sibaviatrans fúziója ugyanis 42 százalékos állami hányadot eredményezne az AirUnionban.

Levityin azt mondta, hogy ha az Aeroflot kapná meg a konkurensek állami pakettjeit, akkor ismét monopolizálhatná a piacot, mint a szovjet időkben. Mindamellett a Kreml az utóbbi időben feltűnő hajlamot mutatott a stratégainak ítélt ágazatok ellenőrzés alá vonására. Elemzők az Aeroflotnak adják a legtöbb esélyt a töredezett orosz légi közlekedési piac egységesítéséért vívott, várhatóan elhúzódó csatákban. Az orosz állam 61 légitársaságban bír részesedéssel, és 57-et birtokol teljes egészében.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!