Az Európai Bizottság mindenekelőtt a vételárat kifogásolja, amely szerinte nem tükrözi az osztrák légitársaság piaci értékét. Ugyanakkor azt is vizsgálják, hogy az AUA szanálási terve megfelel-e az uniós szabályoknak.
Többhavi huzavona és alkudozás után december elején kötötték meg a szerződést arról, hogy az Austrian Airlines (AUA) légitársaság a német Lufthansa tulajdonába kerül, közel egymilliárd euróért. Az osztrák állami vagyonkezelő (ÖIAG) jelképes összeget, részvényenként egy eurócentet - összesen 366 ezer eurót - kap az AUA-részvényeiért, a kisrészvényesek pedig 4,44 eurót részvényenként, összesen mintegy 215 millió eurót.
Az ÖIAG további 162 millió euróhoz jut az AUA üzleti eredményének függvényében. A Lufthansához kerül az AUA adósságából legalább 500 millió euró is. Az AUA az utóbbi években összesen mintegy egymilliárd eurós tartozást halmozott fel, amelynek a felét a Lufthansának kell fedeznie.
A Lufthansa évi 80 millió euróra becsüli az egyesülésből fakadó szinergiákat, és úgy véli, hogy az AUA három év alatt kijuthat a veszteségzónából. Az adásvétellel az egyik legnagyobb légitársaság jön létre Európában.
A megállapodás feltétele volt az is, hogy az osztrák állam 500 millió eurót magára vállal az AUA adósságából. Az osztrák légitársaság megtarthatja a nevét, székhelye Bécsben marad, és a hosszabb távolságokra saját flottájával repülhet.
A megállapodást az Európai Bizottság versenyjogi hivatalának is jóvá kell hagynia az osztrák állam adósságátvállalása miatt. Az ügylet végére jövő májusban kerülhet pont.