Az A.T Kearney tanácsadó vállalat az 500 legnagyobb forgalommal bíró osztrák cég vezető menedzsereit mérte fel abból a szempontból, mennyire tájékozottak a bővüléssel kapcsolatban.
Eszerint a megkérdezetteknek csupán egyharmada (31 százalék) mutatkozott megfelelően tájékozottnak és felkészültnek.
Az A. T. Kearney osztrák vállalatának vezetője, Robert Kremlicka szerint "ha egy vállalat profitálni szeretne a bővülésből, akkor legkésőbb annak bekövetkeztéig ki kell dolgoznia egy olyan stratégiát, amely felkészíti a piac bővülésére." Ez az eredmény szerint nem történt meg, így azt a vezető figyelmeztető jelként értékelte.
Hasonló véleménynek adott hangot Gerhard Speckbacher, a bécsi közgazdaságtudományi egyetem professzora. Szerinte sok cég még most is jelentős információhiánnyal küzd, különösen az EU támogatási rendszerének aktualitásairól tudnak keveset.
Igaz, a felmérés ilyen tekintetben pozitív trendet állapított meg. Míg múlt év júniusában a menedzserek háromnegyede (74 százalék) mutatkozott tájékozatlannak a csatlakozó országokban igényelhető uniós támogatásokkal kapcsolatban, addig mára az arány 40 százalékra csökkent. A megkérdezettek leginkább az adóterhekkel és az értékesítési piacok jellemzőivel kapcsolatban voltak képben.
Mindazonáltal a cégek vezetői között növekszik azok aránya, akik borúsan tekintenek a bővülés elé.
Azok száma, akik rövidtávon több esélyt, mint kockázatot látnak benne, 68-ról 61 százalékra csökkent. A hosszú távú kilátásokat pozitívan megítélők aránya pedig a 2003 júniusában regisztrált 81-ről mára 71 százalékra esett vissza.
(Menedzsment Fórum)
Az osztrák menedzserek kétharmada nem készült fel az EU-bővülésre
Az osztrák vállalati vezetők nagy része nem rendelkezik elég információval a közelgő uniós bővüléssel kapcsolatban, így nem is készülhetett fel rá rendesen. Többségük mégis esélyt, semmint veszélyt lát benne.