A korszerű táplálkozás több iparág képviselőit érinti, eddig azonban az üdítőital-gyártók csupán a csökkentett cukortartalmú termékek piacra dobásával reagáltak, miközben a gyökeres újítások várattak magukra. A piaci helyzetet azonban a Pepsi jelentősen felforgathatja, mivel a közeljövőben forgalmazni kezdi szójából készülő üdítőjét.
A Pepsi reményei szerint az új termékkel jelentős szeletet tud majd kihasítani az egészséges italok piacából. A szójatejek szegmensében a legfőbb rivális kivételesen nem a Coca-Cola lesz, hanem az elsőszámú amerikai tejipari vállalat a Dean Foods. A cég kezében van ugyanis a piac 40 százaléka, amelyből immár évente félmilliárd dolláros bevétele származik.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Az egészséges életmód stratégiaváltásra kényszerítheti a cégeket
Adókkal az egészséges élelmiszerekért
Az üdítőital piacra is begyűrűzik az egészségmánia
Mind több vállalat kénytelen termékein változtatni, illetve új termékekkel piacra lépni, ha nem akarja elveszíteni az egészséges életmód híveit.