2p

A magyar, a szlovák és az ukrán vasutak tevékenységük összehangolására készülnek a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti átrakó térségben. Ennek következtében a MÁV árufuvarozási üzletága évi 500 ezer tonnával növelheti forgalmát Záhonynál, írja a Világgazzdaság.

A magyar, a szlovák és az ukrán vasutak tevékenységük összehangolására készülnek a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti átrakó térségben. Ennek eredményeként a MÁV árufuvarozási üzletága évi 500 ezer tonnával növelheti forgalmát Záhonynál, írja a Világgazzdaság.

A magyar, a szlovák és az ukrán vasút teherfuvarozási üzletágának vezetői jövő heti találkozójukon írják alá az üzemeltetés optimalizálásával kapcsolatos megállapodásokat. Ennek következtében akár ötödével is csökkenhet az áruátrakással eltöltött idő a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti áruátrakó körzetben.
Az üzemeltetési feltételek javításával a cégek állásidőt, és ezzel közvetve milliós költségeket takaríthatnak meg. A mostani megállapodás révén összehangolható lesz a vasúti átrakóállomások kapacitásigénye és kihasználtsága is.

Emellett az ukrán állami vasút még a nyár folyamán belép az európai fuvarozási jogrendszerbe (CIM), és ezzel jogilag része lesz az egységes európai vasúthálózatnak.
A változások következtében a MÁV árufuvarozási üzletága Záhony - már most is 20-30 százalékkal növekvő forgalmát - közvetve évi 500 ezer tonnával tudná bővíteni.

A térségi vasúti összefogás nem titkolt célja, hogy az Oroszországból Európa felé irányuló tehervonatok ne a fehérorosz-lengyel tranzitforgalomban jelenjenek meg, hanem az ukrán-magyar-szlovák irányt válasszák, számol be a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!