A magyar, a szlovák és az ukrán vasutak tevékenységük összehangolására készülnek a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti átrakó térségben. Ennek eredményeként a MÁV árufuvarozási üzletága évi 500 ezer tonnával növelheti forgalmát Záhonynál, írja a Világgazzdaság.
A magyar, a szlovák és az ukrán vasút teherfuvarozási üzletágának vezetői jövő heti találkozójukon írják alá az üzemeltetés optimalizálásával kapcsolatos megállapodásokat. Ennek következtében akár ötödével is csökkenhet az áruátrakással eltöltött idő a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti áruátrakó körzetben.
Az üzemeltetési feltételek javításával a cégek állásidőt, és ezzel közvetve milliós költségeket takaríthatnak meg. A mostani megállapodás révén összehangolható lesz a vasúti átrakóállomások kapacitásigénye és kihasználtsága is.
Emellett az ukrán állami vasút még a nyár folyamán belép az európai fuvarozási jogrendszerbe (CIM), és ezzel jogilag része lesz az egységes európai vasúthálózatnak.
A változások következtében a MÁV árufuvarozási üzletága Záhony - már most is 20-30 százalékkal növekvő forgalmát - közvetve évi 500 ezer tonnával tudná bővíteni.
A térségi vasúti összefogás nem titkolt célja, hogy az Oroszországból Európa felé irányuló tehervonatok ne a fehérorosz-lengyel tranzitforgalomban jelenjenek meg, hanem az ukrán-magyar-szlovák irányt válasszák, számol be a Világgazdaság.
Az ukrán és a szlovák vasúttal működik együtt a MÁV
A magyar, a szlovák és az ukrán vasutak tevékenységük összehangolására készülnek a Záhony-Ágcsernyő-Csap vasúti átrakó térségben. Ennek következtében a MÁV árufuvarozási üzletága évi 500 ezer tonnával növelheti forgalmát Záhonynál, írja a Világgazzdaság.