3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A múlt héten debütált vetélkedőjének, a Drágám, add az életednek köszönhetően nagyot lépett előre a TV2. Az esti időszakokat rendre megnyerő RTL Klub számára fejtörést okozhat a vetélytárs erősödése.

A TV2 tavaszi műsorstruktúrája ugyan hányattatottan indult, ám most úgy tűnik, hogy mégis sikerült ütőképes kínálatot összeállítani. Arról egy héttel ezelőtti összefoglalónkban elmélkedtünk, hogy a TV2 számára rettenetesen hiányzik a hétköznap estéken egy olyan műsor, amely a Tények utáni időszakban is a csatornán tudja tartani a nézőket. Enélkül ugyanis esélye sincs a TV2-nek, hogy a főműsoridőben versenyezni tudjon az RTL Klubbal.

Az egy hete indult vetélkedő, a Drágám, add az életed ezt próbálja kiküszöbölni. A műsorba igyekeztek a bulvármédiában gyakran szereplő személyeket felvonultatni, akik a párjukkal együtt vettek részt a műsorban. Ennek persze megvolt az a hátulütője, hogy a celebek sem feltétlen szórakoztató emberek, és a tapasztalatok szerint a párjuknak ez talán még ritkábban sikerül. Ezt próbálták ellensúlyozni, hogy a feladatok többnyire faék egyszerűségűek.


A vetélkedőnél mindenesetre úgy tűnik, működött a recept, hiszen a korábbi hónapok 6-8 százalékos közönségarányát messze felülmúlva szerepelt a műsor, a tévé előtt ülőknek ugyanis 16-18 százaléka nézte ebben az időszakban. Igaz, ez még mindig elmarad az RTL ebben a sávban futó programjától, az Éjjel-nappal Budapesttől.

Ugyanakkor a hétköznapokon a lemaradás csökkentése és az erős hétvégi számok együttesen hozzájárultak ahhoz, hogy még a TV2 számára gyengeségnek számító kereskedelmi célcsoportban is látótávolságba kerüljenek. Igaz, az is hozzájárult a két csatorna nézettségi számainak egymáshoz közelebb kerüléséhez, hogy a korábbinál gyengébb volt a Farm hétvégi kiszavazó műsora iránti érdeklődés.

A verseny egyébként a következő időszakban fokozódhat, a piaci pletykák szerint számos új csatornával bővülhet ugyanis a TV2 csoport. Erre utal az is, hogy több ilyen jellegű nevet - Izaura TV,  Vigadó TV,  Joke TV, Esmeralda TV, Fless TV, Chili TV, Kiwi TV, Joy TV, Comedy Network, Mozi+ és Zenebutik – is regisztráltak a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál. A józan ész alapján azt mondhatnánk, hogy aligha fognak azonnal féltucat új csatornával elindulni, de néhány adó indulását erősen tudnák segíteni, ha a kábeltévékkel sikerülne megegyezni ezek elhelyezéséről egy kedvezőbb csomagban. A TV2 tárgyalási pozíciói azok után, hogy a csatorna is kérhet pénzt a szolgáltatóktól biztos, hogy kedvező lesz.

Egy rövid gondolat erejéig előretekintve érdekes lesz hogyan alakulnak majd a szombati számok, hiszen a Kismenőknek ekkor nem csak a Farmmal kell megküzdeni, de hétvégén lesz az Eurovíziós Dalverseny is, amelyen idén Freddy képviseli Magyarországot.

Zárásként visszatérve a 17. hét számaihoz, főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből ötöt nyert meg az RTL Klub, míg szombaton és vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 18,9 százalékos volt, míg a TV2 rakétaként emelkedett, és 13,7 százalékos közönségarányig tört előre. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,4% SHR) került, míg a Cool (4,7% SHR) továbbra is kissé visszacsúszott. A Viasat3 (3,3% SHR) nem tudott javítani egy héttel korábbi teljesítményén. A középmezőny végén ezúttal is a Duna TV (2,6% SHR) kullogott.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!