3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A múlt héten debütált vetélkedőjének, a Drágám, add az életednek köszönhetően nagyot lépett előre a TV2. Az esti időszakokat rendre megnyerő RTL Klub számára fejtörést okozhat a vetélytárs erősödése.

A TV2 tavaszi műsorstruktúrája ugyan hányattatottan indult, ám most úgy tűnik, hogy mégis sikerült ütőképes kínálatot összeállítani. Arról egy héttel ezelőtti összefoglalónkban elmélkedtünk, hogy a TV2 számára rettenetesen hiányzik a hétköznap estéken egy olyan műsor, amely a Tények utáni időszakban is a csatornán tudja tartani a nézőket. Enélkül ugyanis esélye sincs a TV2-nek, hogy a főműsoridőben versenyezni tudjon az RTL Klubbal.

Az egy hete indult vetélkedő, a Drágám, add az életed ezt próbálja kiküszöbölni. A műsorba igyekeztek a bulvármédiában gyakran szereplő személyeket felvonultatni, akik a párjukkal együtt vettek részt a műsorban. Ennek persze megvolt az a hátulütője, hogy a celebek sem feltétlen szórakoztató emberek, és a tapasztalatok szerint a párjuknak ez talán még ritkábban sikerül. Ezt próbálták ellensúlyozni, hogy a feladatok többnyire faék egyszerűségűek.


A vetélkedőnél mindenesetre úgy tűnik, működött a recept, hiszen a korábbi hónapok 6-8 százalékos közönségarányát messze felülmúlva szerepelt a műsor, a tévé előtt ülőknek ugyanis 16-18 százaléka nézte ebben az időszakban. Igaz, ez még mindig elmarad az RTL ebben a sávban futó programjától, az Éjjel-nappal Budapesttől.

Ugyanakkor a hétköznapokon a lemaradás csökkentése és az erős hétvégi számok együttesen hozzájárultak ahhoz, hogy még a TV2 számára gyengeségnek számító kereskedelmi célcsoportban is látótávolságba kerüljenek. Igaz, az is hozzájárult a két csatorna nézettségi számainak egymáshoz közelebb kerüléséhez, hogy a korábbinál gyengébb volt a Farm hétvégi kiszavazó műsora iránti érdeklődés.

A verseny egyébként a következő időszakban fokozódhat, a piaci pletykák szerint számos új csatornával bővülhet ugyanis a TV2 csoport. Erre utal az is, hogy több ilyen jellegű nevet - Izaura TV,  Vigadó TV,  Joke TV, Esmeralda TV, Fless TV, Chili TV, Kiwi TV, Joy TV, Comedy Network, Mozi+ és Zenebutik – is regisztráltak a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalánál. A józan ész alapján azt mondhatnánk, hogy aligha fognak azonnal féltucat új csatornával elindulni, de néhány adó indulását erősen tudnák segíteni, ha a kábeltévékkel sikerülne megegyezni ezek elhelyezéséről egy kedvezőbb csomagban. A TV2 tárgyalási pozíciói azok után, hogy a csatorna is kérhet pénzt a szolgáltatóktól biztos, hogy kedvező lesz.

Egy rövid gondolat erejéig előretekintve érdekes lesz hogyan alakulnak majd a szombati számok, hiszen a Kismenőknek ekkor nem csak a Farmmal kell megküzdeni, de hétvégén lesz az Eurovíziós Dalverseny is, amelyen idén Freddy képviseli Magyarországot.

Zárásként visszatérve a 17. hét számaihoz, főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban hét estéből ötöt nyert meg az RTL Klub, míg szombaton és vasárnap a TV2-t választotta a legtöbb néző. Az RTL átlagos közönségaránya 18,9 százalékos volt, míg a TV2 rakétaként emelkedett, és 13,7 százalékos közönségarányig tört előre. A dobogó harmadik fokára a F+ (5,4% SHR) került, míg a Cool (4,7% SHR) továbbra is kissé visszacsúszott. A Viasat3 (3,3% SHR) nem tudott javítani egy héttel korábbi teljesítményén. A középmezőny végén ezúttal is a Duna TV (2,6% SHR) kullogott.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!