3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az easyJet, Európa vezető diszkont légitársasága, arra kérte az Egyesült Királyság kormányát, hogy ne fogadja el azt az 1 fontról szóló adótervezetet, amelyet az Egyesült Királyságban repülőgéppel utazókra vetnének ki. Ennek célja a polgári légiközlekedési hatóság (CAA, Civil Aviation Authority) által kezelt, utazásszervezők számára megalkotott, ún. ATOL terv elapadó forrásainak pótlása lenne.

A CAA ma nyilvánosságra hozta, hogy egy nagyobb utazásszervező csődbejutása esetén az utasok hazaszállítása és a kártérítések költsége körülbelül 250 millió fontba kerülne. A CAA ebbe az alapba történő utasonként 1 fontnyi adó befizetését indítványozza az összes Egyesült Királyságból induló nemzetközi járaton.

Az easyJet nem tartja helyesnek, hogy a CAA arra kötelezné a menetrendszerinti légitársaságokat, hogy fizessék meg az utazásszervezők mulasztásából fakadó költségeket. Az easyJet szerint semmi kétség nem férhet ahhoz, hogy a repülőtársaságokat és utasaikat sújtó intézkedés - amely nincs tekintettel a megfizetett viteldíjra vagy a szolgáltató pénzügyi lehetőségeire -, meglehetősen nehézkes és költségközpontú megközelítése a repülővel utazók megóvásának, anyagi biztosításának.

Az easyJet mindig támogatta a CAA azon célját, hogy megszűntesse az utasok anyagi védelmével kapcsolatos hézagokat. Mindamellett túl kevés azok száma, akik megfelelő utazási biztosítással mennek nyaralni, miközben a legtöbb utas elvárja, hogy biztosítva legyen a legtöbb eshetőséggel kapcsolatban, olyan esetekben is, melyek már nem tartoznak biztosításuk hatálya alá.

Az easyJet úgy véli, hogy a CAA zsebeibe vándorló és a leggyengébb szereplőket életben tartó régimódi adó bevezetése helyett a brit kormányának olyan alternatívákat kellene választania, amelyek egyaránt kedvezőek a fogyasztók, a légitársaságok és a kormányzat számára.

Annak okai, hogy az easyJet ismételten ellenzi a CAA indítványát, a következők: az 1 font megterhelőbb a diszkont járatokon - egy font adó az easyJet átlagos viteldíjának 2,3 százalékos növekedését jelentené, míg például a British Airways esetében ez az arány csak 0,5 százalék lenne. Diszkriminatív intézkedés, hiszen az easyJet egy biztos pénzügyi hátterű és nyereséges légitársaság és utasait arra kéri, hogy fizessenek a bizonytalan pénzügyi helyzetű járatokon utazók után. Semmit sem tesz az utazóközönségért azzal, hogy megnöveli a repülőút költségeit, és abba a tévhitbe tereli őket, hogy biztonságban vannak, miközben az utazási biztosítások megkötése továbbra is szükséges lesz. Anyagilag megterhelő beavatkozás a kormány részéről, miközben hatékonyabb alternatívák is elképzelhetőek.

Az easyJet következetesen kéri a kormányt, hogy inkább a következő alternatívákban gondolkodjon:

  • követelje meg minden légitársaságtól, hogy tájékoztassák utasaikat, arról, hogy éppen milyen szintű utazási védelemben részesülnek;
  • írjon elő egy, az iparágban követendő gyakorlati rendelkezést a külhonban rekedt utasok hazaszállítására;
  • adjon több hatalmat a CAA számára, hogy az bővíthesse pénzügyi ellenőrzési lehetőségeit, és ennek kapcsán jobban felkészülhessen az előrelátható problémák kezelésére;
  • adjon lehetőséget a légitársaságoknak, hogy a tevékenységüknek leginkább megfelelő biztonsági technikákat alkalmazhassák, olyan kereskedelmi termékek segítségével, amelyek megfelelnek a biztosítási piac követelményeinek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!