Szakértők szerint az útdíj bevezetése az oka annak, hogy az inntali autópálya forgalma áttevődött az azzal párhuzamosan futó tiroli autóútra, a brenneri folyosóé erőteljesen növekedett és a kelet-nyugati-autópályáé visszaesett Tirol tartományban.
Az inntali autópálya oberlandi része például jelentős visszaesést mutatott: egyes szakaszain 15, más részein 9 százalékos mínuszt regisztráltak. A tehergépkocsi-forgalom 15 százalékos csökkenését állapították meg az arlbergi S 16-os autóúton is.
Igaz, a brenneri A 13 autópályán 5,9 százalékkal emelkedett a forgalom januárban és februárban az előző periódushoz képest, adja hírül az APA.
(Menedzsment Fórum)
Az útdíjak csökkentik az autópályák forgalmát
Az útdíjak bevezetése miatt januárban és februárban általában visszaesett a Tirol tartományban futó autópályák tehergépkocsi-forgalma, számolt be a helyi kormány.