A fenti szervezetek véleménye szerint a dohányipar ellen két és fél éve folytatott harcuk a civil szféra győzelmével zárult. Szerintük a precedens értékű ítéletet követően a dohányipar csak rosszhiszeműen tarthat kint, vagy helyezhet ki homlokzati dohányreklámot.
Kati Attila, a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség kommunikációs főosztályvezetője az MTI-nek elmondta, hogy a fogyasztóvédelmi hatóság határozataiban rendszeresen megbüntette az üzleten kívül dohányreklámot elhelyező boltokat. A fogyasztóvédők határozatait azonban a dohánygyártók bíróságon megtámadták, és az ügyben először született precedens értékű döntés, amely a hatóságnak adott igazat.
Kati Attila megnyugtatónak tartja, hogy Legfelsőbb Bíróság a jogi helyzet tisztázására precedens értékű döntést hozott, amely iránymutató lehet a többi per esetében is. A dohánygyártók képviselőjét kedd délutánig nem sikerült elérni. (MTI)
Kapcsolódó anyagok
Teljes dohányzási tilalom az EU-ban?
Szélesítették a dohányreklámtilalmat
Az üzletek homlokzatán sem lehet dohányreklám
Tilos az üzletek külső homlokzatán dohányreklámot elhelyezni. A Legfelsőbb Bíróság precedens értékű döntését az Országos Dohányfüst-mentes Egyesület (ODE) és a Füstírtók Egyesülete közös közleményben ismertette.