3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az A380 múlt heti sikeres felszállása újabb lépést jelent a két nagyágyú, az Airbus és a Boeing közötti kiéleződött harcban. Noha még korai lenne megjósolni, melyik fél kerül ki győztesen a "légi háborúból", elemzők szerint a megoldás Ázsia kezében van.

Az A380 múlt heti sikeres felszállása újabb lépést jelent a két nagyágyú, az Airbus és a Boeing közötti kiéleződött harcban. Noha még korai lenne megjósolni, melyik fél kerül ki győztesen a "légi háborúból", elemzők szerint a megoldás Ázsia kezében van.

Ugyan az A380-nak egy jó ideig nem akad majd riválisa, a közepes méretű gépek kategóriájában új típussal bővül a piac. A Boeing 787 Dreamliner névre keresztelt modellje várhatóan 2008-tól fog utasokat szállítani, míg az Airbus fejlesztése ugyanebben az osztályban csak 2010-re várható.

Mint ahogy arról korábban a Menedzsment Fórum is hírt adott, egyre kiélezettebb a verseny a két utasszállító gyár között. Szakértők szerint korai lenne jóslatokba bocsátkozni, annyit azonban mindenki elismer, hogy az ázsiai piac megrendelései teszik fel a pontot az i-re, mivel itt a gyártók a következő évtizedben legalább 800 gép eladását tervezik, írja a cnn.

[ajanlo=101][igazitas=left/]A 800-as álomhatárt még át is lépheti a megrendelések száma, amennyiben Kína és India a vártnál gyorsabb ütemben fejleszti már meglévő reptereit, illetve épít újakat. A Boeing értékesítési elnöke is bizakodó, amire egy közelmúltban megkötött indiai üzlet - melynek keretében 50 gép vásárlásáról döntöttek - is jó okot adott. A Boeing előrejelzései szerint az elkövetkező 20 évben 36 milliárd dollár értékű megrendelés várható Indiától.

Szüksége is van a Boeing-nek a megrendelésekre, hisz az Airbus gépei - úgy tűnik - reális alternatívát jelentenek az olcsó légitársaságok számára. A maláj AirAsia 60 darab A320-as megvásárlásáról döntött, s újabb 40 gép megvételét fontolgatja, amivel a most használatban lévő Boeingeket cserélné le. Hasonló lépésen gondolkodik a Malaysian Airlines is. A Thai Airways 2009-ig 15 Airbust és 6 Boeing-et helyez üzembe, s közel egy tucat A319-es beszerzése folyik az ugyancsak thaiföldi Cebu Air-nél is.

A felkelő nap országa azonban az amerikai cég mellett tette le voksát, ami nem is csoda, hisz a távol-keleti szigetország korábban részt vett néhány Boeing-fejlesztésben. A Japan Airlines 30 Dreamliner vásárlását fontolgatja, míg a Nippon Airways 50-et rendelne a két év múlva piacra kerülő modellből.

Mindkét gyártó pozitívan vélekedik a jövőt illetően. Míg a Boeing a józan észben s abban bízik, hogy az egyre emelkedő energiaárak meggyőzik a légitársaságokat a Dreamliner vásárlásáról, addig az Airbus készítői abban reménykednek, hogy a vásárlók a "nagyobb jobb-elvet" követik.

Az Airbus elnök-vezérigazgatója, Noel Forgeard hosszú, 20 éves háborúra számít. A győzelem azonban még közel sem biztos, hisz a vállalati érdekeken túlmenően a nemzetközi politika és a kétoldalú kapcsolatok is befolyásolhatják az eredményt. Sokan az Air India Boeing vásárlását is diplomáciai lépésként értékelték, mivel korábban mát 42 darab Airbus vásárlásáról is döntöttek.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!