[ajanlo=382][igazitas=right/]A BA az mfor.hu-hoz eljuttatott kommünikéjében leszögezi: "Ha akarna, sem tudna visszaélni" gazdasági erőfölénnyel, mert nem rendelkezik ilyennel a földi kiszolgálás területén.
Hangsúlyozzák: a 2005. október 1-jén megalakult, a BA 100 százalékos tulajdonában lévő Budapest Airport Handling Kft. piaci alapon rendezi viszonyát a légitársaságokkal. Egyes cégek több hónapos tartozása "a továbbiakban elképzelhetetlen lesz". A társaság ennek megfelelően megkezdte valamennyi, a földi kiszolgálási tevékenységgel kapcsolatos szerződés felülvizsgálatát.
A BA bízik abban, hogy a Wizz Airrel történő együttműködésük "partneri és a hosszú távú előnyökre koncentráló kooperáció" lesz. Erre szerintük több jó példa is akad a múltból.
[ajanlo=383][igazitas=left/]Mint ismert, a Wizz Air hétfőn jelezte: panaszt kíván benyújtani az Európai Bizottság Versenyjogi Főigazgatóságánál a BA Rt. handling üzletága által a földi kiszolgálási tevékenységekért alkalmazott - szerintük - diszkriminatív árak miatt. A cég egyidejűleg bejelentést tesz a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) is.
A fapados légitársaság annak megállapítását kéri, hogy a BA azonos szolgáltatásokért jelentősen eltérő árakat alkalmaz, ezáltal indokolatlan megkülönböztetést tesz a Wizz Air és versenytársai között, s összességében visszaél gazdasági erőfölényével. "Elfogadhatatlan, hogy míg a Wizz Air minden egyes járat után közel negyedmillió forint földi kiszolgálási díjat fizet a BA-nak, addig egyes légitársaságok semmit vagy csak töredékét fizetik ugyanazért. Ez már a második éve így van, annak ellenére, hogy cégünk a legnagyobb diszkont légitársaság Budapesten"- idézi az mfor.hu-hoz eljutatott közlemény Váradi József vezérigazgatót.