A BKK szerdán honlapján azt közölte, egy új típus esetében mindig akadnak olyan kisebb hibák, amelyek csak a forgalomban, valós terhelés mellett mutatkoznak meg. Így volt ez például a Combino villamosok esetében is. Az Alstomnál eddig felmerült hibák kisebb, könnyen kezelhető rendellenességek.
Közölték, a BKV számított arra, hogy ilyen problémák előfordulnak majd a kezdeti időszakban, egy új típus beállításánál ez természetes és fontos üzemeltetési tapasztalatot jelent. A hibákról a BKV tájékoztatja az Alstomot, aki köteles ezeket garanciában kijavítani.
Az eddigi tapasztalatok szerint az utastájékoztató rendszer és a vezérlés hibásodik meg a legtöbbször, ezek a rendszer újraindításával megszüntethetők, de végleges megoldást csak a vezérlő szoftver módosítása jelenthet, ezt viszont csak a teljes flottára vonatkozó tapasztalatok birtokában érdemes végrehajtani - közölték.
MTI