Az iho.hu szakportál szerdán írt arról, hogy egyes trolivonalakon dízel üzemű buszok is közlekednek, mert a BKV nem tud elég trolit a forgalomba adni. Az MTI megkeresésére a BKK megerősítette az iho.hu értesüléseit.
Mint írták: január elsejétől törvény írja elő a trolibuszok hatósági vizsgáztatását, amelyre a BKV a múlt év első negyedében megkezdte a felkészülést. A januártól érvényes trolimenetrendet és annak járműigényét - amely számol a használtan beszerzett, alacsonypadlós MAN járművekkel - előzetesen egyeztették a BKV-val, az viszont csak később, a menetrend meghirdetése után derült ki, hogy elhúzódik a vizsgáztatás, emiatt a közlekedési társaság nem tudja tartani a menetrendet.
Átmeneti megoldásként a hiányzó trolikat a BKV a vonalak egy részén más csuklós trolibuszokkal, a 83-as vonalon pedig részlegesen autóbusszal pótolja, a 72-es, a 77-es, a 80-80A és 81-es vonalon pedig átmenetileg nem közlekednek alacsonypadlós járművek. A BKV már intézkedett a vizsgáztatás felgyorsítása érdekében, a trolihiányt tavaszra tudják megoldani.
A BKK hangsúlyozta: szolgáltatási szerződésüknek megfelelően kötbérezik a BKV-t, az összeget a társaság vezetőinek prémiumából vonják le.
A központ tavaly december végén közölte, hogy kivonja a forgalomból a szovjet ZiU-9-es trolikat, és minden vonalon lesz alacsonypadlós jármű, mivel a régiek helyét az idén, használtan beszerzett MAN trolik veszik át, a 412T és 435T típusú Ikarusokat pedig felújítják.
MTI