2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nehezményezik a BKV-szakszervezetek, hogy sem a Pénzügyminisztériumtól (PM), sem a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól (GKM) nem jelent meg senki a szerdai, a követelésekről szóló egyeztetésen - közölte Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke az MTI-vel.

A szakszervezeti vezető elmondta, hogy csak a Fővárosi Önkormányzat képviseltette magát: a tárgyaláson ugyanis jelen volt Berger András, aki Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes kabinetéhez tartozik.

A tulajdonos képviselője levélben tájékoztatta Demszky Gábor főpolgármestert, Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyetteseket a tárgyalások alakulásáról.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese rámutatott, hogy a szerdai tárgyaláson "csak önmagukat ismételgették, nem történt áttörés".

Azokkal a garanciákkal kapcsolatban, amelyeket a szakszervezetek kértek, hogy a BKV elkerülje a csődöt, s megmaradjon a dolgozók munkahelye, "nem tudtak letenni az asztalra semmit" - mondta az elnökhelyettes.

A BKV azt közölte az MTI-vel, hogy bár minden nap meghívják a PM és a GKM képviselőit, mégsem jön el a tárcáktól senki, holott szerintük nagy szükség volna arra, hogy a kormányzati oldal is képviselje magát a tárgyalásokon.

A mintegy húsz BKV-szakszervezet március 21-én arra szólította fel a fővárosi önkormányzat felelős döntéshozóit, hogy a paraméterkönyv, a menetrend, a járatritkítások kérdéseiben ne hozzanak olyan döntést, ami az utasok számára káros, vagy a cég dolgozóinak érdekeit sérti.

A szakszervezetek jövő hétfőre, április 7-re üzemkezdettől délután egy óráig hirdetettek sztrájkot: kezdetben a tíz százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakozva gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében, mára azonban a követelések főleg a közlekedési társaság gazdasági problémáinak rendezésére irányulnak.

A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!