2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nehezményezik a BKV-szakszervezetek, hogy sem a Pénzügyminisztériumtól (PM), sem a Gazdasági és Közlekedési Minisztériumtól (GKM) nem jelent meg senki a szerdai, a követelésekről szóló egyeztetésen - közölte Nemes Gábor, a Cinkotai Autóbusz Üzem Szakszervezet elnöke az MTI-vel.

A szakszervezeti vezető elmondta, hogy csak a Fővárosi Önkormányzat képviseltette magát: a tárgyaláson ugyanis jelen volt Berger András, aki Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes kabinetéhez tartozik.

A tulajdonos képviselője levélben tájékoztatta Demszky Gábor főpolgármestert, Hagyó Miklós és Ikvai-Szabó Imre főpolgármester-helyetteseket a tárgyalások alakulásáról.

Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökhelyettese rámutatott, hogy a szerdai tárgyaláson "csak önmagukat ismételgették, nem történt áttörés".

Azokkal a garanciákkal kapcsolatban, amelyeket a szakszervezetek kértek, hogy a BKV elkerülje a csődöt, s megmaradjon a dolgozók munkahelye, "nem tudtak letenni az asztalra semmit" - mondta az elnökhelyettes.

A BKV azt közölte az MTI-vel, hogy bár minden nap meghívják a PM és a GKM képviselőit, mégsem jön el a tárcáktól senki, holott szerintük nagy szükség volna arra, hogy a kormányzati oldal is képviselje magát a tárgyalásokon.

A mintegy húsz BKV-szakszervezet március 21-én arra szólította fel a fővárosi önkormányzat felelős döntéshozóit, hogy a paraméterkönyv, a menetrend, a járatritkítások kérdéseiben ne hozzanak olyan döntést, ami az utasok számára káros, vagy a cég dolgozóinak érdekeit sérti.

A szakszervezetek jövő hétfőre, április 7-re üzemkezdettől délután egy óráig hirdetettek sztrájkot: kezdetben a tíz százalékos járatritkítási tervek ellen tiltakozva gazdasági és szociális jogaik védelme érdekében, mára azonban a követelések főleg a közlekedési társaság gazdasági problémáinak rendezésére irányulnak.

A szakszervezetek attól tartanak, hogy a paraméterkönyv-tervezetben rögzített járatcsökkentés leépítéseket okoz a vállalatnál. Azzal sem értenek egyet, hogy a járatcsökkentéseknek pusztán gazdasági indokai vannak, miközben szerintük a remélt megtakarítás egyáltalán nem oldaná meg a BKV Zrt. anyagi gondjait.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!