2p

Összeomlik vagy magára talál a magyar gazdaság?
Tartogat még meglepetéseket Trump?
Ki profitálhat Gyurcsány Ferenc távozásából?

Online Klasszis Klub élőben Lengyel Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves politológust, közgazdászt!

2025. május 20. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Renault autóipari társaságnak a Mahindra & Mahindra indiai konszernnel kötött megállapodása kisautók gyártásáról komoly konkurenciát támaszt a Suzukinak. A francia cég tegnap jelentette be, hogy Indiában, közös vállalkozásban a Mahindraval előbb évi háromszáz-, majd ötszázezer autó gyártására képes kapacitásokat hoz létre.

Egyelőre nem határozták meg a franciák a tervezett beruházási értéket, de annyit elárultak, hogy a világ legversenyképesebb beruházási feltételei közepette szeretnék megvalósítani a közös gyártást. Egy korábbi kétoldalú megállapodás 150 millió dolláros befektetést helyezett kilátásba, ez még a Logan kocsik közös gyártásáról szólt, évi ötvenezer darabról az indiai céggel.

Miatta is fájhat a Suzuki feje

Indiában a helyi gyártók (Tata, Maruti, stb.) mellett a General Motors, a Volkswagen, a Hyundai, a Honda, a Suzuki jelentett be gyártási fejlesztéseket, összesen mintegy négymilliárd dollár összértékben. A Renault bejelentése után nem sokkal a Nissan Motor közölte, hogy nem folytatja a Suzukival megkezdett tárgyalásait közös indiai autógyár létesítéséről. A Renault 44 százalékos tulajdonában lévő Nissan a következő hónapokban dönt majd arról, betársul- e a Mahindra & Mahindra üzletbe.

Elemzők szerint a megállapodás komoly hátrányba hozza a Suzukit, amely 54 százalékos tulajdonnal rendelkezik az ország legnagyobb autóipari vállalatában, a Marutiban, és nemrégiben jelentette be termelésnövelési célját. A Maruti piaci részedése ugyanis ötven százalék alá csökkent az öt évvel ezelőtti 65 százalékról és a tíz évvel ezelőtti kilencven százalékról a Tata Motors és a dél-koreai Hyundai támasztotta konkurencia miatt.

India igen gyors gazdasági és ipari fejlődést mutat, tavaly 1,1 millió autó talált gazdára az ázsiai államban, de ezer lakosra még ezzel együtt is csak hét gépkocsi jutott.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!