Derecskei Csaba, a körmendi Kerék Autósiskola vezetője évi 5-6 olyan esetről tud, amikor osztrák állampolgárok környékbeli magyar tanintézetekben szereztek jogosítványt. Derecskei szintén a nyelvi nehézséget nevezte a fő gátnak. Mint mondta, amennyiben legalább 20-30 komoly érdeklődő akadna, úgy már érdemes lenne beindítani ezt az üzletágat is.
A svéd autós, aki Magyarországon szabadulna múltjától
Néhány rámenős ügyfélnek a külföldi nyelv sem jelent akadályt, ha a korábbi priusz eltörlésének lehetőségéről van szó. A Pravo cseh lap értesülései szerint az ottani hatóságok nem vizsgálják meg, hogy az idegen aspiránsnak saját hazájában elvették-e már a jogosítványát.
Hasonló esetről számolt be lapunknak az egyik határmenti autósiskola vezetője is. A szóban forgó svéd állampolgárságú férfi hazájában ittasan vezetett, elvették a jogosítványát, mire ő Magyarországon próbálkozik az újbóli levizsgázással. Minden bizonnyal hiába teszi ezt: "Mielőtt a BM Okmányiroda kiállítja a dokumentumot, megnézi, hogy annak gazdája rendelkezett-e már vezetői engedéllyel eredetileg, s ha igen, bevonták-e azt valamilyen szabálysértés miatt. Erről egyébként a pályázónak is nyilatkoznia kell írásban a jelentkezési lap leadásakor" - mondta el Ipolyi Keller Imre.
A fentiek alapján elsősorban a jogszabályi környezettől, na meg a vállalkozói akarattól, leleményességtől és szervezőkészségtől függ, hogy az első fecskék nyomán a külföldi jogosítvány-aspiránsok paradicsomává válnak-e a hazai autósiskolák.
Wéber Balázs
(Menedzsment Fórum)
Beindult a kelet-közép-európai jogosítvány-turizmus
Az EU-csatlakozás nyomán élelmes cseh és lengyel autósiskolák alacsony árakkal csalogatják magukhoz az osztrák és német ügyfeleket. A Menedzsment Fórum körképéből kiderül: az első fecskék már a hazai cégekhez is megérkeztek, egyesek pedig az anyaországban szerzett priuszukat kívánják itthon semmissé tenni, nem minden kockázat nélkül.