A Washington Post beszámolója szerint az AOL összesen 10 millió dolláros kártérítést követel, és azt, hogy a hirdetéseket küldők hagyjanak fel tevékenységükkel.
Az AOL, az AOL Time Warner leányvállalata azt állítja, hogy a perben megjelölt cégek mintegy 1 milliárd elektronikus hirdetést, spamet küldtek szét az AOL felhasználóinak és e hirdetések mintegy 8 millió panaszt váltottak ki az internetezők részéről.
AZ AOL-hoz 27 millió felhasználó csatlakozik az Egyesült Államokban. Az internetfelhasználók a világhálózat egyik legnagyobb zavaró tényezőjének a nemkívánatos hirdetéseket tekintik. Az AOL, valamint riválisai, köztük az EarthLink Inc., vagy a Microsoft MSN szolgáltatója korábban kidolgoztak már spameket kizáró technológiákat, ám a helyzet semmit sem változott.
Bekeményített az AOL a spamelők ellen
A nemkívánatos emailek elleni harca jegyében az American Online öt pert indított be egy tucatnyi cég és több személy ellen, akiket az ilyen levelek fő forgalmazójának tart.