Az amerikai energiakonszern a Shell-lel és az Arallal ellentétben nem benzinkínálatának növelésével, hanem további éttermek létesítésével kívánja magához csalogatni az ügyfeleket.
"Jelenleg nem tervezzük bővíteni benzinfajtáink palettáját. Először megvárjuk, mennyire lesznek vevők a vásárlók a riválisaink által bevezetett új, de lényegesebben drágább üzemanyagokra" - mondta el a DPA hírügynökségnek Wingolf R. Lachmann, a konszern németországi vezetője.
Az ExxonMobil a jövőben más téren kíván terjeszkedni, s ki fogja építeni a benzinkutaknál található éttermeinek és boltjainak láncolatát. Az új stratégia az "On The Run" nevet kapta, és Frankfurt közelében már el is kezdődtek az első tesztelések. Azok eddig a várakozásokon felüli eredményeket hoztak, tette hozzá Lachmann.
A texasi székhelyű vállalat eladásai tavaly jelentős mértékben visszaestek a német piacon: a 2002-ben regisztrált 12,7 millió tonna helyett csupán 11,8 millió olajt és olajszármazékot adtak el. Az ExxonMobil Central Europe Holding GmbH adózás előtti nyeresége azonban még így is az előző évi szintjén maradt 925 millió euróval.
(Menedzsment Fórum)
Benzinkínálata helyett étteremláncát bővíti az ExxonMobil
Az amerikai energiakonszern a Shell-lel és az Arallal ellentétben nem benzinkínálatának növelésével, hanem további éttermek létesítésével kívánja magához csalogatni az ügyfeleket.