2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Index hírportál információi szerint a BKV új buszokat bérelne, és ezekkel indulna el a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) által kiírt busztendereken.

Információik szerint a BKV-nál készült egyik belső anyag szerint a legolcsóbb formája az új buszok üzemeltetésének a tartós bérlet, ennek ára alacsonyabb lenne a mostani flotta fenntartásánál, az új buszok vásárlásánál és a legutóbbi busztenderen nyertes ajánlatot tevő VT-Transman tarifájánál is.     
Várszegi Gyula, a BKV igazgatóságának elnöke az Indexnek azt mondta, piackutatást végeznek, több mint egy tucat gyártó, vagy forgalmazó cégtől kértek be ajánlatot. Ha az árak ezek alapján is alacsonyak maradnak, akkor a BKV 50, de akár 500 busz tartós bérletére is kiírhatja a pályázatot. Az Index úgy tudja: megkeresték a Credo buszokat gyártó győri Kravtexet, az Ikarust és az ukrán LAZ-t is.

A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a hírportál szerint attól tart, hogy az olcsó buszok gyenge minőségűek lennének, és megmaradnának a magánüzemeltetők sofőrjeinél drágábban foglalkoztatott buszvezetők is. A tervek szerint a BKK legközelebb 30-45 midibusz üzemeltetésére ír ki pályázatot, a tender iránt eddig 4-5 cég érdeklődött.

Az Index cikke kitért arra is, hogy a BKV használt buszok vásárlásával is igyekszik csökkenteni a flotta magas átlagéletkorát: hamarosan újabb 30 használt járműre írnak ki pályázatot, ennél alapelv, hogy olyan buszokat vennének, amelyek már forgalomban vannak Budapesten, így a Van Hool, a Mercedes és a Volvo jöhet szóba.

Várszegi Gyula vasárnap az MTI-nek azt mondta, súlyos kockázatokkal járnak a BKK busztenderei, és amíg nem rendeződnek a finanszírozási kérdések, nem támogat semmilyen kiszervezést. Rámutatott, hogy a kormány még nem döntött a BKV támogatásáról, így nem tudni, van-e fedezete a külsős szolgáltatói buszok működtetésének.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója erre reagálva az MTI-nek azt mondta, amennyiben a BKV maga szerzett volna be új buszokat, - amire ma nincs forrása, és nem is hitelképes - körülbelül egymilliárd forinttal került volna többe, mint a szolgáltatói buszok éves üzemeltetése.

Hozzátette: a külsős buszok a "nullára leírt" régi Ikarusoknál drágábban üzemelnek, de a régi járműveket felújítás nélkül nem lehet forgalomban tartani már rövid távon sem. Jelenleg a BKV-nak 230 busza áll üzemképtelenül - tette hozzá.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!