Az olasz szurkolóknak szeptembertől meccsenként 2 eurót kell fizetni, amennyiben látni kívánják a televízióban a Juventus, az Inter és a AC Milan hazai mérkőzéseit. A Mediaset új szolgáltatásával beszállt a Pay-Tv üzletbe, és versenyhelyzetbe hozta az eddig az olasz bajnokik esetében egyeduralkodó médiamágnást, Rupert Murdochot.
Murdoch csatornáin jelenleg a nézők csak akkor követhetik nyomon a mérkőzéseket, ha egy hónapos előfizetést kötnek 47-55 euróért.
A Mediaset, amely 86 millió eurót fizetett a jogokért, új digitális adóján, a DVB-T-n fogja sugározni a meccseket. Az üzlet létrejöttét az a médiatörvény tette lehetővé, amelyet hosszú viták után még áprilisban fogadott el az itáliai parlament.
Emellett - a kormány nyomására - a honatyák végül egy olyan törvényt is elfogadtak, amely révén az állam közvetetten 135 millió eurós szubvencióval fogja segíteni a DVB-T elindulását, írja a Financial Times Deutschland.
Az olasz állami televíziónak (RAI) viszont továbbra is le kell mondania a hazai bajnoki mérkőzések közvetítéséről.
(Menedzsment Fórum)
Berlusconi cége állami segítséggel száll be a Pay-Tv üzletbe
A Mediaset médiavállalkozás - nemrég elfogadott törvények jóvoltából - ősztől 2 euróért kínálja három olasz csapat mérkőzéseit a nézők számára. Az ügy pikantériája, hogy a konszern tulajdonosa Silvio Berlusconi miniszterelnök.