Az insource/outsource kérdés megosztja a HR vezetőket, és a gyakorlati tapasztalatok bőven adnak érvet mindkét oldal ellenzői/támogatói számára. A legfontosabb, hogy a HR információk, adatok továbbra is könnyen elérhetők, rendszerezhetők legyenek, így maradhat a HR sikeres a bérszámfejtés outsource melletti döntést követően is!
A bérszámfejtés kiszervezésének javasolt módjáról beszélgettünk Kardos Zoltánnéval, az L-SOFT Kft. outsourcing divíziójánal igazgatójával.
Sérülhet-e a vállalati humánerőforrás gazdálkodás egysége a bérszámfejtési feladatok kiszervezésével?
Kardos Zoltánné: A kiszervezést megelőzően figyelembe kell venni, hogy egy kevésbé körültekintő döntést követően akár megszűnhet a HR informatikai rendszereinek integrációja – amennyiben a szolgáltató más bérprogrammal végzi a bérügyviteli feladatokat a következő okokból:
- a HR munkatársak a szolgáltatóktól kapott, esetenként szűk körű kimutatásokból nyerhetik ki a döntés-előkészítéshez szükséges információt a bérügyvitelről. Az előre nem tervezett igények esetleg több napos átfutási idővel szolgálhatók ki.
- a vállalat a kiszervezést követően érthető okokból csökkenti a bérszámfejtéshez kapcsolódó szervezet létszámát, hiszen ez az outsource megoldás egyik előnye – felmerülhet, hogy nem lesz olyan szakember a vállalatnál, aki naprakész információval rendelkezne a bérügyvitelről.
Az integrált informatikai rendszerek előnyei vitathatatlanok, miként oldható meg, hogy ne kelljen ezekről lemondania a korszerű vállalati informatikai megoldásokhoz szokott HR szervezetnek?
Az L-SOFT Kft. bérszámfejtési szolgáltatását a saját fejlesztésű PIRAMIS™ humán szakértői rendszerrel végzi. Olvasson bővebben a PIRAMIS™ rendszerről.
Mivel a programfejlesztő kapacitás nálunk a bérszámfejtési divízió rendelkezésére áll, kiszolgálhatók azok az egyedi megrendelői igények, mint például az integrációs és interfész adatkapcsolatok megteremtése a megrendelőnk egyéb informatikai rendszereivel. Jellemző példa az ügyfél termelésirányítási, főkönyvi, HR rendszereihez interfészek fejlesztése. Ezekkel a megoldásokkal a PIRAMIS™ rendszerben az L-SOFT bérszámfejtői által rögzített munkaügyi, bérelszámolási adatok, illetve azok eredményei megjelenhetnek a megrendelő informatikai rendszereiben.
Melyek a megrendelő stratégiai döntés-előkészítés igényének kiszolgálási lehetőségei az L-SOURCE szolgáltatással?
Az L-SOFT igény esetén „hozzáférést” biztosít a megrendelő HR szakemberei számára a PIRAMIS™ rendszerben karbantartott bérügyviteli adataihoz. Internetes kapcsolaton keresztül bármikor elérhetik a rendszer kimutatásait, és az igény felmerülésekor valós időben, hosszadalmas átfutási idő nélkül lekérhetik maguk a számukra fontos információt, magas szintű adatvédelmi biztonság mellett! Élvezhetik egy korszerű informatikai rendszer előnyeit úgy, hogy a magas erőforrás igényű adatrögzítési és elszámolási feladatokat nem nekik kell végezniük!
A bérszámfejtési szolgáltatásainkat ügyfelünk igénye szerinti szinteken építjük ki, mivel a megrendelő rendelkezésére bocsáthatóak azok a PIRAMIS™ modulok, melyek nem tartoznak a tipikus bérszámfejtési szolgáltatás portfólióba, azonban a vállalat stratégiai döntés-előkészítését támogatják: pl. vezetői információs rendszer, bérköltség-tervezés...
Például: A vállalat béremelést tervez? Szeretnék látni a bérhez kapcsolódó költségek alakulását a béremelést követően? Miért ne juthatna hozzá a bérszámfejtés outsourcing esetében is az ilyen stratégiai tervezési információhoz?
A PIRAMIS™ Bérköltség-tervezésből kinyerhető kimutatáson láthatók - vállalat/dolgozó megbontásban - a bázis bérköltségek, és a tervezett munkabéremelést követő terv bérköltség.
Az L-SOFT Kft. milyen megoldást tud kínálni a megrendelői speciális igényekre?
A szolgáltatási szintek a standard bérügyviteli feladatoktól a menedzser számfejtésen keresztül a többszintű integrációs és egyedi fejlesztésekkel megvalósított feladatvégzésig terjedhetnek. Olvasson bővebben a szolgáltatási csomagokról. Az ügyfél igénye szerinti mértékben a megrendelő bérszámfejtési feladatait ellátó szakemberek ügyfélszolgálati, tanácsadói tevékenységet is ellátnak megegyezés szerint akár az ügyfél telephelyén is a munkavállalók felé.
Ön hogyan látja, mi a bérszámfejtési szolgáltatásuk sikerének legfontosabb eleme?
A magasan képzett innovatív szakember háttér megléte egy bérszámfejtési szolgáltatásban és a megrendelő oldalán is a sikeresség kulcsa!
Szinte unalomig ismételgetett előny, hogy a munkáltatót terhelő képzéskényszer a kiszervezést követően a szolgáltató felelőssége. Ritkábban emlegetett tényező azonban az, hogy a megrendelőnek pl. munkaügyi egyéb hatósági ellenőrzések, auditok kapcsán hiányozhat ez a magasan képzett, a vállalat bérügyvitelében otthonosan mozgó szakember.
Az outsource szolgáltatásunk megegyezés szerint kiterjedhet az ilyen jellegű szakértői közreműködésekre, hozzájárulva ahhoz, hogy a HR szervezet sikeresen teljesíthessen ezekben az előre nem ütemezhető helyzetekben is.
További információt találhat az L-SOFT Kft. L-SOURCE bérszámfejtési szolgáltatásáról
Tomkó Gyöngyvér
L-SOFT Kft.
www.lsoft.hu
(X)