A közlemény szerint négy éven belül 12 millió felnőtt és 1 millió gyerek hízik el drasztikusan, ha nem tesznek ellene semmit. Ez azt jelentené, hogy a brit kormány képtelen tartani a gyerekkori elhízás visszaszorítására kitűzött céljait. A riport szerint a lányok hamarosan meg fogják előzni a fiúkat túlsolyosság tekintetében, körülbelül minden ötödik 2 és 10 év közötti lány válik kövérré 2010-re.
Jelenleg az Ofcom négy szempontot vesz figyelembe a gyorsételek és italok gyerekeknek való reklámozásánál, melyek a tartalomra, az időzítésre, a reklámok mennyiségére és szponzorációs megkötésekre vonatkoznak. A szervezet márciusban 12 heti tárgyalás után állapodott meg a most érvényben lévő szabályozásról - írja a BrandWeek.
Betiltatnák a gyorsételreklámokat Angliában
A brit egészséggel foglalkozó karitatív szervezetek a gyerekeknek szóló gyorsételreklámok betiltását kérik a kormány azon jelentését követően, mely szerint milliók válnak 2010-ig túlsúlyossá a szigetországban.