A Barnardo gyermekvédelmi szervezet megváltoztatta új reklámkampányát, mellyel a szegény gyerekek javára szólított volna fel adományozásra.
A döntés előzménye, hogy óriási tiltakozás-hullámot váltottak ki Nagy-Britanniában a kampány részeként megjelent sajtóhirdetések.
A korábban több marketing-díjat is elnyert jótékonysági szervezet ezúttal úgy tűnik, túl messzire ment. Az Elrabolt Gyermekkor című reklámsorozat képein olyan újszülöttek láthatók, akiknek a szájából injekciós tű, italos üveg lóg ki, illetve az egyik csecsemő száját éppen egy csótány hagyja el. A -természetesen photoshop eljárással készült - képek a közönség felháborodását váltották ki, illetve fellépett a brit reklámfelügyeleti szerv is a túlzottan sokkoló ábrázolásmód miatt.
A gyermekvédelmi alapítvány arra akarta felhívni a képekkel a figyelmet, hogy a szegénység alkohol- és drogfüggőséghez vezethet. Az egyik reklám szövege szerint: 'Greg baba egy perce született. Szeretnénk ragyogó jövőt jósolni neki, de Gregre szegénység vár, és az igazság az, hogy nyomorban fog élni.'
A Barnardo visszavonta a négy megkérdőjelezett sajtóreklámot. Andrew Nebel marketing igazgató a következőképpen kommentálta a történteket: 'Reméltük, hogy az olvasók a kihívó fotók mögé látnak, és belátják, hogy az igazán sokkoló az: Angliában 3,8 millió gyermek él szegénységben.'
2000-ben egyébként a szervezet már kénytelen volt leállítani 'Heroin Baby' kampányát, hasonló okokból.
Betiltott reklámok bántalmazott csecsemőkkel
A Barnardo gyermekvédelmi szervezet megváltoztatta új reklámkampányát, mellyel a szegény gyerekek javára szólított volna fel adományozásra.