A német autógyár eredetileg 3000 dízelmotoros E modellt szeretett volna eladni a tengerentúlon egész évben, a siker nagyságát azonban jelzi, hogy a célkitűzést már öt hónappal a piacra dobás után elérték, számol be a cég csütörtöki közleményére hivatkozva a Dow Jones VWD.
A vezetés a pozitív eredmény nyomán úgy látja, hogy Észak-Amerikában reneszánszát éli a dízeltechnológia, s ezért jelentősen megnöveli az amerikai piacra szánt E 320-asok számát.
Az USA-ban a dízelmotoros személygépkocsik aránya 5 százalék alatt van, így a dízeltechnológiában vezetőnek számító német autógyártók hatalmas lehetőségeket látnak az ottani piacban, elsősorban a terepjáró-szegmensben.
A Global Insight piacelemzői mindazonáltal figyelmeztetnek: szerintük sem a dízel-, sem az úgynevezett hibridtechnológia nem fogja elérni az 5 százalékos küszöböt.
A Mercedes-Benz tavaly összesen 236 ezer gépkocsit adott el Észak-Amerikában.
(Menedzsment Fórum)
Bevált a Mercedes dízeloffenzívája az USA-ban
Mindeddig várakozáson felüli eredményeket hozott az USA-ban a Mercedes dízeloffenzívája.