Nem tartozik a jövedelmező üzletágak közé az autógyártás- és kereskedelem. Egy felmérés szerint jelenleg öt százalék alatti nyereséget hoznak ezek az ágazatok, így elkerülhetetlen a termékek és szolgáltatások árának emelése.
A magyar piacon is hasonló folyamatok várhatók, mivel 2005-ig növekedni fognak a kisautók árai, valamint a szervizek rezsiórabérei: az előbbiek tizenöt, az utóbbiak ötven százalékkal is emelkedhetnek.
A kis- és középkategóriás gépkocsik várható árnövekedése annak köszönhető, hogy az autók gyári átadási árai nem térhetnek el egymástól öt százaléknál nagyobb mértékben. Így öt-tizenöt százalék körüli emelkedés várható a drágább modellek árához való közelítés miatt az olcsóbb kategóriában.
Jövőre Magyarországon is forgalmazhatnak a szalonok több márkát, az uniós szabályozásnak megfelelően. A gyakorlatban azonban ez nehézségekbe fog ütközni, mivel egy márka összes modelljét sem tudják prezentálni a kereskedők, elsősorban a helyszűke miatt.
A bővítés rendkívül költséges, negyedmilliárd forintba kerül tíz autó megfelelő színvonalú kiállítása, a telekár nélkül - és mivel a vevők a kereskedők tapasztalata szerint csak a fedett helyen álló gépkocsikat veszik meg, ez elkerülhetetlen. (A Népszabadság cikke nyomán)
Bezárhat az autószalonok fele
Két éven belül az Európában működő autókereskedések fele megszűnik, a piac további szűkülésének eredményeként, írja a Népszabadság.