Bill Gates újságíróknak tartott előadásában úgy vélte a blogokban igen komoly potenciál van, véleménye szerint az online naplók olyan információs csatornát jelentenek, amelyeken keresztül a vállalatok folyamatosan tájékoztathatják ügyfeleiket, partnereiket, és munkatársaikat - számolt be a BBC.
Véleménye szerint számos előnnyel is bírnak a blogok a "hagyományos" elektronikus csatornákkal - így a weboldalak vagy az emaillel - szemben. Ennek segítségével ugyanis folyamatosan tudnak széles kör számára tájékoztatást nyújtani a vállalatok, minden aktuális kérdéssel kapcsolatban.
Nem véletlen, hogy világszerte a Microsoft több, mint 700 alkalmazottja ír blogokat, amely segítségével számos problémát kezeltek és megelőztek, illetve több projekt hatékonyságát sikerült növelni. Persze nem Gates cége az egyetlen, amely felismerte a blogokban rejlő lehetőségeket, a Nokia például az egyik új mobiltelefonjának bevezetőkampányában több európai országban a szponzoráció mellett, pr cikkeket is elhelyezett olyan blogokon, amelyeken a "véleményvezérű" célcsoportok találhatóak.
(Menedzsment Fórum)
Kapcsolódó anyagok
Blog használata az online pr-ben
A vállalati blogok értelme
Bill Gates üzletet lát a blogokban
A Microsoft elnöke szerint a blogokra egyáltalán nem kell ferde szemmel nézni, szerinte komoly üzleti lehetőségek rejlenek azokban.