2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Pizza Hut nem ismer tréfát, ha elsőségről van szó. Különösen az amerikai piac másik nagy játékosa, a Papa John van a begyében, akinek megtévesztő reklámjával kapcsolatban a cég öt éve pereskedik, változó eredménnyel.

Az amerikai pizzavilágban régóta heves harc dúl, különösen a piacvezető Pizza Hut és a Papa John között. Papa John ugyanis még anno 1998-ban nem kevesebbet állított szlogenjében, mint hogy a pizza náluk „Jobb” ízű, mint a konkurensnél, ráadásul ezen állítását országos reklámkampánnyal is megtámogatta. Az egyik hirdetés azt állította, a fogyasztói tesztek során a Papa pizza magasan nyert, a másik arra hivatkozott, a friss paradicsom és a szűrt víz nagyobb ízélményt nyújt, mint a Pizza Hut étkei.

A Pizza Hut azonnal felvette a kesztyűt, és beperelte a Papát megtévesztő reklámozásért. Kezdetét vette az ízlésesnek a legkevésbé sem mondható vita. Az ügyvédek tudományos bizonyítékokat igazuk bizonyítására. sorakoztattak fel annak érdekében, hogy meggyőzzék a bíróságot, a Papa John által használt hozzávalók nem befolyásolják a pizza ízét.

A Papa hajthatatlanul tagadja a megtévesztő reklám vádját, a személyes ízlésre hivatkozva. Igen ám, csakhogy míg a „legjobb” kijelentést a jogi szabályozás alapján nem köteles senki bizonyítékokkal alátámasztani, az olyan összehasonlító kifejezések, mint a „jobb”, már a bizonyítás hatálya alá esnek.

A bíróság első ítéletében a Pizza Hut pártját fogta, és megállapította a megtévesztés tényét. A Papa Johnt arra kötelezte, hogy változtassa meg szlogenjét, továbbá mintegy félmillió dolláros kártérítést ítélt meg a Pizza Hut javára. Akkor az esküdtektől azt kérdezték, vajon alkalmasak-e a reklámok a fogyasztó megtévesztésére. Azt azonban nem, hogy vajon azok a „jobbik” szlogen alapján döntöttek-e arról, melyik pizzát válasszák. Így nemrégiben a bíróság megváltoztatta ítéletét, és ezúttal a Papa John-nak adott igazat. Egyúttal pedig elutasította a Pizza Hut fellebbezési kérelmét, gyakorlatilag tehát tűzszünetet hirdetett a két cég között, írja az About.com.

Pont azonban nem került az ügy végére, de addig is, a biztonság kedvéért, a Pizza Hut lefoglalta az összes olyan amerikai telefonszámot, amelyben, betűkkel helyettesítve, szerepel a PAPA szó.

(Menedzsment Fórum)

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!