Az amerikai pizzavilágban régóta heves harc dúl, különösen a piacvezető Pizza Hut és a Papa John között. Papa John ugyanis még anno 1998-ban nem kevesebbet állított szlogenjében, mint hogy a pizza náluk „Jobb” ízű, mint a konkurensnél, ráadásul ezen állítását országos reklámkampánnyal is megtámogatta. Az egyik hirdetés azt állította, a fogyasztói tesztek során a Papa pizza magasan nyert, a másik arra hivatkozott, a friss paradicsom és a szűrt víz nagyobb ízélményt nyújt, mint a Pizza Hut étkei.
A Pizza Hut azonnal felvette a kesztyűt, és beperelte a Papát megtévesztő reklámozásért. Kezdetét vette az ízlésesnek a legkevésbé sem mondható vita. Az ügyvédek tudományos bizonyítékokat igazuk bizonyítására. sorakoztattak fel annak érdekében, hogy meggyőzzék a bíróságot, a Papa John által használt hozzávalók nem befolyásolják a pizza ízét.
A Papa hajthatatlanul tagadja a megtévesztő reklám vádját, a személyes ízlésre hivatkozva. Igen ám, csakhogy míg a „legjobb” kijelentést a jogi szabályozás alapján nem köteles senki bizonyítékokkal alátámasztani, az olyan összehasonlító kifejezések, mint a „jobb”, már a bizonyítás hatálya alá esnek.
A bíróság első ítéletében a Pizza Hut pártját fogta, és megállapította a megtévesztés tényét. A Papa Johnt arra kötelezte, hogy változtassa meg szlogenjét, továbbá mintegy félmillió dolláros kártérítést ítélt meg a Pizza Hut javára. Akkor az esküdtektől azt kérdezték, vajon alkalmasak-e a reklámok a fogyasztó megtévesztésére. Azt azonban nem, hogy vajon azok a „jobbik” szlogen alapján döntöttek-e arról, melyik pizzát válasszák. Így nemrégiben a bíróság megváltoztatta ítéletét, és ezúttal a Papa John-nak adott igazat. Egyúttal pedig elutasította a Pizza Hut fellebbezési kérelmét, gyakorlatilag tehát tűzszünetet hirdetett a két cég között, írja az About.com.
Pont azonban nem került az ügy végére, de addig is, a biztonság kedvéért, a Pizza Hut lefoglalta az összes olyan amerikai telefonszámot, amelyben, betűkkel helyettesítve, szerepel a PAPA szó.
(Menedzsment Fórum)
Bíróság előtt dúl a harc a legjobb pizza címért
A Pizza Hut nem ismer tréfát, ha elsőségről van szó. Különösen az amerikai piac másik nagy játékosa, a Papa John van a begyében, akinek megtévesztő reklámjával kapcsolatban a cég öt éve pereskedik, változó eredménnyel.