2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kéthetes online kampánnyal próbálja a Toyota Motor Sales USA ellensúlyozni azt a korábbi reklámját, melyben egy fiatal férfi hallucinogén hatású kaktuszból fogyaszt, és annak hatására tesz egy utat a cég Scion autójában.

Kéthetes online kampánnyal próbálja a Toyota Motor Sales USA ellensúlyozni azt a korábbi reklámját, melyben egy fiatal férfi hallucinogén hatású kaktuszból fogyaszt, és annak hatására folytatja útját egy Scionnal.

A Toyota rendhagyó reklámja azért problematikus, mivel az adott kaktuszból készítik az USA-ban illegális kábítószernek minősülő, és a heroinnal azonos megítélés alá eső meszkalint. Az autógyártó a Scion weboldalán tette elérhetővé 303 Caliber című, képregény-szerű hirdetését. A reklámban a három főszereplő egy sivatagi főúton halad az autóval, egyikük fogyaszt a kaktuszból, majd hallucinál. A reklámot a San Francisco-i Attik ügynökség készítette, és a kiindulási pont az volt a létrehozásánál, hogy három mai nagyvárosi fiatal férfi és egy nő kalandjai legyenek a középpontban. A Scion internetes oldalát egymillió felhasználó körében promotálták e-mailben.

A Fehér Ház egy illetékes szóvivője, Tom Riley szerint elítélendő, hogy a Toyota szórakoztató formában mutatja be a droghasználatot. 'Reklámozni az ilyen veszélyes anyagok fogyasztását fiatal emberek körében egyáltalán nem vicces.' - mondta el Riley.

Az autógyártó részéről Dawn Ahmed, az amerikai reklám részleg vezetője azzal válaszolt a kormányzat rosszallására, hogy a főhős hallucinációja a sivatagi hőség, a szomjúság és éhség következménye. Majd a Toyota a vitatott képregénykockákat kivette a reklámból, és úgy nyilatkozott, korábban átsiklottak ezen a problametikus jelenetsoron. Adrian Si, a Scion interaktív marketing menedzserere szerint ők nem a peyote kaktusz hallucinogén hatását ábrázolták a reklámban, de valóban értelmezhető így a történet, főleg a fiatal közönség körében.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!