Kéthetes online kampánnyal próbálja a Toyota Motor Sales USA ellensúlyozni azt a korábbi reklámját, melyben egy fiatal férfi hallucinogén hatású kaktuszból fogyaszt, és annak hatására folytatja útját egy Scionnal.
A Toyota rendhagyó reklámja azért problematikus, mivel az adott kaktuszból készítik az USA-ban illegális kábítószernek minősülő, és a heroinnal azonos megítélés alá eső meszkalint. Az autógyártó a Scion weboldalán tette elérhetővé 303 Caliber című, képregény-szerű hirdetését. A reklámban a három főszereplő egy sivatagi főúton halad az autóval, egyikük fogyaszt a kaktuszból, majd hallucinál. A reklámot a San Francisco-i Attik ügynökség készítette, és a kiindulási pont az volt a létrehozásánál, hogy három mai nagyvárosi fiatal férfi és egy nő kalandjai legyenek a középpontban. A Scion internetes oldalát egymillió felhasználó körében promotálták e-mailben.
A Fehér Ház egy illetékes szóvivője, Tom Riley szerint elítélendő, hogy a Toyota szórakoztató formában mutatja be a droghasználatot. 'Reklámozni az ilyen veszélyes anyagok fogyasztását fiatal emberek körében egyáltalán nem vicces.' - mondta el Riley.
Az autógyártó részéről Dawn Ahmed, az amerikai reklám részleg vezetője azzal válaszolt a kormányzat rosszallására, hogy a főhős hallucinációja a sivatagi hőség, a szomjúság és éhség következménye. Majd a Toyota a vitatott képregénykockákat kivette a reklámból, és úgy nyilatkozott, korábban átsiklottak ezen a problametikus jelenetsoron. Adrian Si, a Scion interaktív marketing menedzserere szerint ők nem a peyote kaktusz hallucinogén hatását ábrázolták a reklámban, de valóban értelmezhető így a történet, főleg a fiatal közönség körében.
Botrányt kavart a Toyota pszichedelikus reklámja
Kéthetes online kampánnyal próbálja a Toyota Motor Sales USA ellensúlyozni azt a korábbi reklámját, melyben egy fiatal férfi hallucinogén hatású kaktuszból fogyaszt, és annak hatására tesz egy utat a cég Scion autójában.