2p

A világ második számú élelmiszeripari birodalma, a Kraft Foods, mely hazánkban leginkább a Sport szeletről, Milka csokiról és a Jacobs kávéról ismert szigorú költségcsökkentő programot jelentett be, amelynek során a régióban is üzembezárásokra lehet számítani.

A világ második számú élelmiszeripari birodalma, a Kraft Foods, mely hazánkban leginkább a Sport szeletről, a Milka csokiról és a Jacobs kávéról ismert szigorú költségcsökkentő programot jelentett be. A Kraft Foods magyarországi leányvállalata az átszervezési terv keretében bezárja budapesti kávé- és édesüzemét - jelentette be az élelmiszeripari társaság.

A vállalat január elején jelentette be reorganizációs programját, amelynek keretében a Kraft nagyobb figyelmet kíván fordítani a globális terjeszkedésre. Az elsősorban az amerikai piacon erős cég világszerte egységesíteni kívánja stratégiáját. A Kraft jelenlegi szisztémája, hogy az egyes országra vonatkozóan történik a stratégiaalkotás, a vezetőség szerint a cég versenyképességét veszélyezteti.

Most konkrét lépésekről is beszámoltak: 6000 fővel csökkentik a létszámot, amely közel 6 százaléka a teljes foglalkoztatotti számnak. A holding 20 üzem bezárását is bejelentette, és jelentős energiákat koncentrálnak a marketing tevékenységre. Néhány termékkategória, mint a sütemények és kekszek prioritást kapnak.

Az elbocsátásoktól a vállalat 2006-ig 400 millió dolláros megtakarítást remél. Az Altria csoport többségi tulajdonában lévő Kraft átszervezésének költsége 1,2 milliárd dollár, ennek nagy része az idei és a jövő évi mérleget terheli. A bezárásra ítélt üzemek elsősorban az USA-ban találhatók - Canton, New York; Farmdale, Ohio -, de Közép-Európában sem kívánnak minden termelőegységet tovább fenntartani.

A racionalizálás keretében többek között a budapesti gyárát is bezárja a vállalat. A magyarországi termelést a szomszédos országokba, Ausztriába és Szlovákiába helyezi át a Kraft Foods. A 2004 tavaszára tervezett áthelyezés Budapesten mintegy 320 munkavállalót érint.

A vállalat az utolsó negyedévben 6,2 százalékkal 8,3 milliárd dollárra növelte forgalmát az egy évvel korábbihoz képest, nyeresége azonban 6,7 százalékkal 869 millió dollárra csökkent.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!